شناسهٔ خبر: 52821537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نحوه برگزاری جلسات مجلس تا پایان هفته

سخنگوی هیات رئیسه مجلس نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی بودجه در هفته جاری را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری به منظور بررسی لایحه بودجه سال آینده را تشریح کرد و گفت: جمعی از نمایندگان درخواست برگزاری جلسه در روز سه شنبه را داشتند که در نهایت مقرر شد جلسه روز سه شنبه هفته جاری به دلیل تعطیلی رسمی مصادف با مبعث پیامبر (ص) تشکیل نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: جلسه امروز(نهم اسفند ماه) در دو شیفت تشکیل می شود، جلسات روز چهارشنبه در سه شیفت و روز پنج‌شنبه هفته جاری در یک شیفت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرتاجالدینی در همین باره گفت که تقاضای تعدادی از نمایندگان این بود که به جای روز پنجشنبه، سه‌شنبه هفته جاری جلسه مجلس تشکیل شود که نمایندگان به صورت استمزاجی با این موضوع مخالفت کردند.

وی بیان کرد: برگزاری جلسه علنی در تعطیلات رسمی برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

*مصری: احتمال برگزاری جلسه‌ای در روز سه‌شنبه برای بررسی مذاکرات وین

نایب رئیس مجلس گفت که در صورت موافقت نمایندگان، مجلس در روز سه‌شنبه هفته جاری علی رغم تعطیلی رسمی ، جلسه‌ای با حضور آقای امیرعبداللهیان برای بررسی آخرین وضعیت مذاکرات وین تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح روز گذشته و در جریان بررسی جزییات بودجه سال 1401 در پاسخ به تذکر سید غنی نظری نماینده خلخال درباره لزوم برگزاری نشستی در مجلس درباره مذاکرات گفت: قرار است کمیسیون امنیت ملی از آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه برای بررسی آخرین نتایج مذاکرات وین دعوت کند.

وی با اشاره به سخنان رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی امروز گفت: هنوز مذاکرات ادامه دارد و تصمیم گرفته نشده است؛ آقای قالیباف هم در جلسه غیرعلنی برای نمایندگان توضیح داد که با توجه به بررسی بودجه در مجلس، می‌توان در صورت موافقت نمایندگان در روز سه شنبه(10 اسفندماه) هفته جاری علی‌رغم تعطیلی رسمی به مناسب مبعث پیامبر جلسه‌ای تشکیل داد.

مصری ادامه داد: طبق آیین‌نامه در زمان بررسی بودجه، مجلس نمی‌تواند وارد دستور دیگری شود و فقط در تعطیلات رسمی می‌توان به بررسی بودجه نپرداخت. از این رو در صورت موافقت نمایندگان در روز سه‌شنبه هفته جاری از آقای امیر عبداللهیان برای ارائه توضیحاتی درباره آخرین تصمیمات گرفته شده پیرامون مذاکرات وین دعوت خواهد شد.

به گزارش تسنیم، تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای از هیئت رئیسه خواسته بودند که جلسه مجلس در روز سه شنبه علی رغم تعطیلی رسمی به جای جلسه روز پنجشنبه تشکیل شود.

از اول اسفند ماه گذشته مجلس وارد بررسی جزییات بودجه سال 1401 شده استو از روز شنبه هفته جاری جلسه‌های علنی مجلس برای بررسی جزییات بودجه در سه شیفت تشکیل می‌شود./ تسنیم

نظر شما