شناسهٔ خبر: 52761174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بایدن: پوتین جنگ را انتخاب کرد و باید عواقب آن را تحمل کند/ با اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه موافقت کردم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که همتای روس وی جنگ علیه اوکراین را انتخاب کرده و باید عواقب آن را تحمل کند، از موافقت خود با اعمال تحریم های شدید علیه روسیه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری درباره حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه همه ابتکارعمل های حسن نیت آمریکا و سایر کشورها را رد کرده است.

بایدن ضمن تاکید بر این که پوتین کسی است که انجام این جنگ را انتخاب کرده و باید عواقب آن را نیز متحمل شود، وی را به این متهم کرد که برای احیای اتحاد جماهیر شوروی سابق تلاش می کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که با اعمال تحریم های شدید علیه روسیه و تعیین محدودیت هایی برای محصولات صادراتی این کشور موافقت کرده است.

بایدن ضمن اعلام این که در راستای محدود ساختن توانایی روسیه برای تامین مالی توانمندی های نظامی خود تلاش خواهند کرد، خاطر نشان ساخت که تحریم های علیه روسیه روی بانک های این کشور که دارای دارایی های مالی به ارزش یک تریلیون دلار هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که بسته تحریم های علیه روسیه به گونه ای طراحی شده که به کشورش آسیبی وارد نشود، همچنین توضیح داد که مدتی طول می کشد تا تحریم های مذکور به نتیجه برسد.

بایدن با اشاره به این که تحریم های علیه روسیه فراتر از آن چیزی است که جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) می تواند انجام دهد، خاطر نشان ساخت که تمام دارایی های این کشور در آمریکا مسدود خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که واشنگتن عرضه انرژی را زیر نظر دارد تا از هر گونه مانعی جلوگیری شود و با کشورهای تولیدکننده نفت نیز گفت و گو می کند، اعلام کرد که کشورش حجم بیشتری از ذخایر سوخت خود را به بازار ارائه خواهد کرد.

بایدن ضمن اعلام این که به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داده که واشنگتن و اروپا به ارائه پشتیبانی به این کشور ادامه خواهند داد، بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی در هیچ گونه فعالیت جنگی در اوکراین علیه روسیه شرکت نخواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که به نیروهای کشورش دستور داده در شرق اروپا برای پشتیبانی از هم پیمانان خود در آن جا دست به کار شوند، همچنین اعلام کرد که به وزارت دفاع (پنتاگون) اجازه داده است تا نیروهای نظامی بیشتری به آلمان اعزام کند.

بایدن ضمن اعلام این که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تایید همبستگی با اوکراین، فردا (جمعه) یک نشست سران با مشارکت 30 کشور هم پیمان و شریک برگزار خواهد کرد، خاطر نشان ساخت که بدون شک اعضای ناتو به اجرای ماده پنجم مبنی بر همبستگی با هر عضو سازمان که مورد حمله قرار گیرد، پایبند خواهند بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین هر کشوری که با روسیه همکاری کند را مورد تهدید قرار داده و تاکید کرد که چنین کشوری را مورد تحریم قرار خواهد داد.

بایدن در پاسخ به پرسشی درباره گزینه احتمالی قطع ارتباط روسیه با شبکه سوئیفت نیز عنوان کرد که تحریم های کنونی ممکن است تاثیر بیشتری داشته باشد با این حال گزینه مذکور نیز همچنان روی میز است در حالی که اعمال تحریم علیه شخص پوتین نیز گزینه روی میز دیگری به شمار می آید.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما