شناسهٔ خبر: 52722919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شهادت سه یمنی در حملات ائتلاف سعودی

منابع خبری یمنی از تجاوز مجدد ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکا در استان صعده واقع در شمال این کشور خبر دادند. توپخانه‌های این ائتلاف دو منطقه را در این استان بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

منابع خبری یمنی از تجاوز مجدد ائتلاف سعودی-اماراتی- آمریکا در استان صعده واقع در شمال این کشور خبر دادند. توپخانه‌های این ائتلاف دو منطقه را در این استان بمباران کردند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد، در جریان بمباران توپخانه‌ای سعودی به منطقه آل الشیخ در شهر مرزی «منبه» دو غیر نظامی یمنی شهید شدند. این در حالی است که در اطراف شهر مرزی «شداء» نیز در پی بمباران توپخانه ائتلاف متجاوز ، یک غیر نظامی دیگر نیز شهید شد.

چندی پیش نیز، در منطقه «التحیتا» واقع در استان الحدیده در پی حملات خمپاره‌ای و نقض توافق سوئد از سوی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی، یک کودک شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. در منطقه الرقو در شهرستان مرزی «منبه» در استان صعده نیز حملات توپخانه‌ای ارتش سعودی سه شهید و چهار زخمی بر جا گذاشت. 

یک منبع امنیتی در این باره گفت که شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی ۷۵ مرتبه در ۲۴ ساعت گذشته دست به نقش توافقنامه ۲۰۱۸ سوئد در خصوص آتش‌بس در الحدیده زده‌اند.

 شهادت سه یمنی در حملات ائتلاف سعودی

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

نظر شما