شناسهٔ خبر: 52640996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صهیونیست‌ها زیر چشم مقاومت

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

توانایی نیرو‌های مقاومت لبنان در ابعاد مهندسی و فنون امنیتی و کنترل الکترونیک اکنون به جایی رسیده است که پهپاد‌های مقاومت تا عمق مناطق اشغالی نفوذ می‌کنند و بدون شناسایی به لانه بازمی‌گردند. عملیات شناسایی روز جمعه نیرو‌های مقاومت بر فراز مناطق اشغالی نیز یکی از جدیدترین عملیات‌های موفقیت‌آمیز این نیروهاست که نشان‌دهنده شکل‌گیری معادلات جدیدی در تقابل با نیرو‌های صهیونیستی است.
روز جمعه صهیونیست‌های نزدیک به مناطق مرزی در حالی تعطیلات آخر هفته را سپری کردند که به صدا درآمدن آژیر‌های خطر آرامش آن‌ها را برهم زد. بعد از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرز لبنان، ارتش رژیم‌صهیونیستی ضمن تأیید نفوذ دو فروند پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی، ناکامی گنبد آهنین در رهگیری آن‌ها را تأیید کرد.
بعد از آنکه خبرگزاری‌ها از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل خبر دادند، ارتش اسرائیل هم این خبر را تأیید کرد و گفت: جزئیات این موضوع در دست بررسی است. الجزیره هم اعلام کرد صدای انفجار در منطقه صفاد در الجلیل علیا در نزدیکی مرز‌های لبنان و جولان شنیده شده است.
بعد از انتشار اخبار اولیه ورود این پهپادها، موجی از رعب و وحشت شهرک‌نشینان صهیونیستی را فرا گرفت. ارتش اسرائیل هم ضمن تأیید نفوذ دو فروند هواپیمای بدون سرنشین گفت که این هواپیما‌ها از لبنان به اسرائیل نفوذ کرده‌اند و برای رهگیری آن‌ها از جنگنده‌ها و بالگرد‌های ارتش کمک گرفته شده است. ارتش رژیم‌صهیونیستی با اشاره به ارتباط این پهپاد‌ها با حزب‌الله لبنان گفت: به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان آن‌ها را برای جمع‌آوری اطلاعات به پرواز درآورده باشد. ساعاتی بعد، ارتش رژیم صهیونیستی رسماً در بیانیه دیگری اعلام کرد با تمام وسیله‌های رهگیری (گنبد آهنین، جنگنده و بالگرد) نتوانسته پهپاد‌های نفوذی از خاک لبنان را رهگیری کند و پهپاد‌ها به سلامت به خاک لبنان بازگشته‌اند. این کمک گرفتن از بالگرد‌ها و جنگنده‌های ارتش برای رهگیری دو فروند پهپادی که به عمق مناطق تحت اشغال صهیونیست‌ها نفوذ کرده‌اند، نشانه خوبی برای ناکارآمدی دفاع هوایی صهیونیست‌ها موسوم به گنبد آهنین است که تل‌آویو در خصوص کارآمدی آن تبلیغات زیادی کرده است.
همچنین رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی موسوم به «گلگلتز» در گزارشی ورود پهپاد‌ها را به اسرائیل تأیید کرد. از سوی دیگر، «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از ورود پهپادها، گنبد آهنین فعال شده، هرچند نتوانسته‌اند هدف را شناسایی و سرنگون کنند.
ورود و بازگشت موفقیت‌آمیز پهپاد‌های مقاومت به حریم هوایی مناطق اشغالی فلسطین بیش از هر چیز این موضوع را ثابت می‌کند که در حال حاضر توان نیرو‌های مقاومت در نبرد‌های الکترونیک تا به آنجا رسیده که دیگر هیچ بخشی از فلسطین اشغالی از میدان دید این نیرو‌ها بیرون نمی‌ماند و این توانایی معادلات جدیدی را رقم زده است.

نظر شما