شناسهٔ خبر: 52638646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ایلان ماسک علیه جاستین ترودو؛

توییت مدیرعامل تسلا علیه نخست وزیر کانادا جنجالی شد

مهر

ایلان ماسک در توییتی که اخیرا منتشر کرد، جاستین ترودو را با آدولف هیتلر مقایسه کرد. انتشار این توییت از سمت مدیرعامل تسلا جنجال‌آفرین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در حمایت از رانندگان کانادایی، توییتی علیه نخست وزیر کانادا منتشر کرد که تا قبل از پاک کردنش در شبکه‌های اجتماعی حسابی دیده شد. رسانه یورونیوز در گزارشی به شرح این ماجرا پرداخته است:

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا با انتشار توئیتی جنجالی که مدتی پس از انتشار آن را حذف کرد جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد.

مدیرعامل شرکت تسلا که سابقه جنجال‌آفرینی در شبکه اجتماعی توئیتر را دارد در پاسخ به یک حساب کاربری، عکسی از آدولف هیتلر را منتشر کرد که بر روی آن از قول رهبر آلمان نازی نوشته شده بود: «دیگر من را با جاستین ترودو مقایسه نکنید. من بودجه داشتم.»

ثروتمندترین فرد جهان پیش از این حمایت خود را از رانندگان کامیون در کانادا اعلام کرده بود. گروهی از این رانندگان از چند هفته پیش در اعتراض به تدابیر بهداشتی دولت جاستین ترودو رفت و آمد در اتاوا، پایتخت این کشور را مختل کرده‌اند.

توئیت ایلان ماسک واکنش به مطلبی بود که از تلاش مقامات کانادا برای جلوگیری از جمع‌آوری کمک مالی برای معترضان کانادایی حکایت داشت.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا در واکنش به انتقاد ایلان ماسک از جاستین ترودو با استفاده از عکس از آدولف هیتلر این اقدام را «شوک‌آور» خواند.

توئیت ایلان ماسک پیش از آنکه از سوی او حذف شود بیش از ۹ هزار بار ریتوئیت شده بود. بیش از ۷۴ میلیون کاربر حساب توئیتری مدیرعامل تسلا را دنبال می‌کنند.

نظر شما