شناسهٔ خبر: 52628821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آمادگی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین

وزیر امورخارجه در گفتگو با همتای اوکراینی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه، ۲۸ بهمن) با «دمیترو کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از پیام تبریک همتای اوکراینی خود به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، اظهار کرد: دو کشور در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری دو جانبه دارند و حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در اوکراین نشان از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه همکاری‌ها است.

وی همچنین بر عزم دولت جدید ایران برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه بین ایران و اوکراین در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به بحران ایجاد شده در روابط اوکراین و روسیه ضمن خرسندی از کاهش تنش‌ها ابراز امیدواری کرد که وضعیت جاری از طریق گفتگو و مجاری دیپلماتیک و بدون دخالت کشورهای ثالث حل و فصل شود.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: ما خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

 

نظر شما