شناسهٔ خبر: 52603563 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیگ قهرمانان اورپا؛

پاری سن ژرمن 1 - رئال مادرید 0؛ برد لحظه آخری با گل دیدنی امباپه

صاحب‌خبر -
پاری سن ژرمن 1 - رئال مادرید 0؛ برد لحظه آخری با گل دیدنی امباپه
خبرگزاری آریا- پی اس جی با گل دقیقه 94 امباپه رئال را شکست داد.
به گزارش آریا، پاری سن ژرمن در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به مصاف رئال مادرید رفت. در دیداری که اکثر دقایق آن در کنترل تیم پوچتینو سپری شد، پاری سن ژرمن خیلی زودتر می توانست به گل برسد اما لیونل مسی که در تکمیل عملکرد نه چندان خوبش در بازی امشب روی مهار زیبای کورتوا پنالتی را از دست داد. در ادامه نیمار به زمین آمد و اتفاقا روی تک گل پیروزی بخش ام باپه نیز تاثیر گذار بود؛ ستاره برزیلی پاری سن ژرمن با پاس پشت پا ستاره فرانسوی را صاحب توپ کرد و این بازیکن با خلق یک صحنه ماندگار، تیمش را به پیروزی رساند. 
در شبی که شاهد جنگ ستارگان و نبرد شاهزاده ها بودیم، رئال مادرید فاصله زیادی تا رسیدن به خواسته سرمربی اش یعنی نباختن در پارک دو پرنس نداشت؛ مادریدی ها فاصله کمی تا رسیدن به هدفشان داشتند اما در نهایت ستاره ای درخشید، کیلیان ام باپه با یک حرکت انفرادی استثایی دو مدافع پیش رویش را از پیش برداشت و در آخرین دقیقه از وقت های تلف شده قلب مادریدی ها را به درد آورد؛ شاید ستاره فرانسوی را فصل آینده در رئال مادرید ببینیم اما او در این لحظه فوق ستاره پاری سن ژرمن است و پاریسی ها باید از داشتن او بی نهایت خوشحال باشند. 
شرح گل؛
پاری سن ژرمن 1-0 رئال مادرید؛ کیلیان ام باپه (94): در حالی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند، کیلیان ام باپه از سمت چپ یک حرکت زیبا را آغاز کرد و دو مدافع رئال مادرید را از پیش رو برداشت تا با کورتوا تک به تک شود، مهاجم فرانسوی پاری سن ژرمن توپ را از بین پاهای دروازه بان رئال مادرید وارد دروازه این تیم کرد. 
4 دقیقه از بازی گذشته بود که پی اس جی اولین خطر را ایجاد کرد. کیلیان امباپه پس از محو کردن دنی کارواخال، پاس خوبی را برای دی ماریا درون محوطه جریمه رئال مهیا کرد ولی ضربه پای چپ این بازیکن از روی دروازه به بیرون رفت. بازی در اختیار پی اس جی بود و این تیم بر توپ و میدان تسلط داشت. کمی بعد کیلیان امباپه در مصاف تک به تک با تیبو کورتوا بخت عالی گلزنی را از دست داد. گلر رئال توانست با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کند.
تنها بخت رئال در نیمه اول روی ضربه کرنر دقیقه 45 و ضربه سر کاسمیرو بود که با اختلافی کم به بیرون رفت تا نیمه نخست بدون گل مساوی شود. 4 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که پی اس جی صاحب بخت گلزنی شد. پاس خوب مسی درون محوطه جریمه به امباپه رسید ولی شوت زمینی این بازیکن را کورتوا با واکنشی استثنایی برگشت داد.
یک دقیقه بعد کورتوا شوت کات دار مسی را به راحتی از آن خود کرد. رئال دقیقه 53 با شوت تونی کروس خودی نشان داد ولی توپ از روی دروازه به بیرون رفت. دقیقه 62 بازی بالاحره کیلیان امباپه زهر خود را ریخت و توانست از دنی کارواخال پنالتی بگیرد. مسی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه او را تیبو کورتوا به زیبایی مهار کرد تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.
دقیقه 76 و بازهم کیلیان امباپه اما این بار هم شوت او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 88 بازی نفوذ نیمار به درون محوطه جریمه از سمت راست و در مصاف تک به تک با کورتوا با سانتر بد او همراه شد و توپ از سوی دیگر زمین خارج شد. بازی به دقیقه 94 رسیده بود که کیلیان امباپه از سمت چپ مدافعان مقابلش را به هم ریخت و با یک ضربه بغل پا گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. در نهایت این بازی با برتری پاریسی ها به اتمام رسید.

نظر شما