شناسهٔ خبر: 52558497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هنر گلیم‌بافی در اسکو احیا می‌شود

رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسکو گفت: هنر گلیم‌بافی در این شهرستان احیا و اقدامات لازم برای رونق بخشی این هنر صنعت انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر جدایی، در بازدید از نمایشگاه گلیم های بافته شده زنان روستای آق گنبد شهرستان اسکو، افزود: این شهرستان دارای هنرمندان روستایی فعال صنایع‌ دستی بسیاری است که در رشته‌های مختلف در حال فعالیت‌ هستند و تلاش می شود با ارایه امکانات لازم، زمینه فعالیت مداوم آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی جوانان و بانوان این روستا برپا شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارتقای بهره‌مندی و رونق بازار فروش و احیای این رشته هنری از مهم‌ترین اهداف این اداره با همکاری بسیج سازندگی، شورای اسلامی شهر و دهیاری است، تمامی تلاش‌ها در راستای تحقق این موضوع انجام می شود.

رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسکو گفت: ارایه پروانه فعالیت، کارت شناسایی انفرادی، برگزاری دوره های آموزشی رایگان و بهره مندی از بازار فروش سایت صنایع دستی سارای و مراکز عرضه صنایع دستی کندوان از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌ برای هنرمندان صنایع‌دستی ارایه می‌شود.

جدایی، ادامه داد: در این راستا هنرمندان فعال در رشته گلیم‌بافی نیز می توانند از این فرصت برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما