شناسهٔ خبر: 52557209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت تنکرترکرز:

گزارش میزان صادرات نفت ایران توسط «رویترز» اشتباه است

شرکت «تنکرترکرز» که مسیر حرکت نفتکش‌ها را ردیابی می‌کند، اعلام کرد که صادرات نفت ایران بیش از میزان اعلام شده در گزارش اخیر «رویترز» است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت «تنکرترکرز» که تردد کشتی‌ها را ردیابی می‌کند، در واکنش به خبر رویترز مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال اخیر به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «شما نمی‌توانید آنچه را که نمی‌بینید ردیابی کنید. ما یک میلیون بشکه در روز را در ژانویه ۲۰۲۰  و  یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۲۱ ردیابی کردیم.»

این توییت در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش رویترز در خبری اعلام کرد که بر اساس برآورد‌های ردیابی نفتکش ها، صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده افزایش محموله‌ها به چین است و ایران با وجود تحریم‌ها به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد و مقصد بیشتر محموله این نفتکش‌ها چین است.

رویترز در ادامه نوشت که بر اساس برآورد‌های مشاوران و تحلیلگران صنعت نفت، ایران در سال ۲۰۲۱ با وجود تحریم‌ها توانست صادرات خود را افزایش دهد. این صادرات بسیار کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز   قبل از اعمال مجدد تحریم‌ها باقی می‌ماند.

شرکت مشاوره پترو لجستیک نیز گفت صادرات نفت خام ایران در دسامبر به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین سطح در سه سال اخیر است، اگرچه در ژانویه به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

رویترز همچنین در گزارش خود اظهار داشت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های گذشته رایزنی‌هایی را با دولت چین انجام داده تا از صادرات نفت ایران به این کشور جلوگیری کند، اما علیه افراد و شرکت‌های چینی تحریم‌هایی را اعمال نکرده است. پکن از واشنگتن خواسته است که تحریم‌های ایران را که چین با آن مخالف است، لغو کند.

انتهای پیام/

نظر شما