شناسهٔ خبر: 52547052 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ساعت 20 امشب؛ فینال جام جهانی باشگاه ها میان چلسی و پالمیراس

نبرد 2 قاره برای معرفی قهرمان جدید

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ امشب در فینال جام جهانی باشگاه‌ها  دو تیم چلسی و پالمیراس رو در روی یکدیگر قرار می‌‌گیرند. یک نبرد قابل پیش‌بینی بین فاتح لیگ قهرمانان اروپا و برنده کوپا لیبرتادورس (امریکای جنوبی). این مسابقه ساعت 20 امشب در ابوظبی امارات برگزار خواهد شد.
تیم انگلیسی با یک برد سخت مقابل الهلال عربستان در نیمه نهایی به فینال رسید در حالی که پالمیراس برای رسیدن به بازی نهایی، الاهلی قهرمان مصر و آفریقا را مغلوب کرد.چلسی حضور خود در این دوره از جام جهانی باشگاه‌ها را با کسب دومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رقم زد. آبی‌های شهر لندن، منچسترسیتی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا با یک گل شکست دادند تا این جام با ارزش را به خانه ببرند. با وجود برنده شدن در سوپرجام اروپا مقابل ویارئال که شروع خوبی برای چلسی در فصل جدید نیز به حساب می‌‌آمد اما شاگردان توماس توخل در لیگ برتر انگلیس نتوانستند به اهداف خود برسند و حالا 11 امتیاز با منچسترسیتی صدرنشین فاصله دارند. امیدهای توخل و تیمش برای کسب قهرمانی در لیگ تقریباً از بین رفته است.در پی برد 2-0 در لیگ مقابل تاتنهام و سپس یک برد بسیار سخت مقابل تیم دسته سومی پلیموث در جام حذفی که کار به وقت اضافه نیز کشیده شد، چلسی پا به جام جهانی باشگاه‌ها گذاشت.
در ابوظبی، چلسی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی شناخته می‌‌شود و برد با تک گل روملو لوکاکو مقابل الهلال عربستان مسیر این تیم را به فینال هموار کرد. غیبت توخل به دلیل ابتلای او به کرونا، تاثیر منفی روی عملکرد آبی‌ها گذاشته اما آنها به دنبال این هستند که برای اولین بار قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را به دست بیاورند. آنها در تنها تجربه حضور در فینال این رقابت‌ها در سال 2012 مقابل تیم برزیلی کورینتیانس مغلوب شدند.حریف چلسی این بار هم یک تیم برزیلی است: پالمیراس. این تیم نیز به دنبال اولین قهرمانی خود در این تورنمنت است و البته جبران شکستی که سال قبل در نیمه نهایی همین جام خوردند. اما بعد از آن شکست ناامیدکننده، پالمیراس روند قدرتمندانه‌ای را در رقابت‌های قاره‌ای در پیش گرفت و تبدیل شد به اولین تیم از سال 2001 که توانسته از قهرمانی خود در کوپا لیبرتادورس دفاع کند. آنها در فینال جام باشگاه‌های امریکای جنوبی توانستند در دیدار فینال تیم هموطن‌شان فلامنگو را 2-1 در یک بازی دراماتیک در وقت‌های اضافه شکست دهند.  پالمیراس البته در سری آ برزیل مقامی بهتر از سوم کسب نکرد. در واقع بازی فینال مقابل چلسی، نبرد دو تیمی است که هیچ کدام قهرمانی در لیگ کشور خود را در فصل گذشته کسب نکردند.شاگردان ابل فریرا در بازی نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌های امسال با دو گل رافائل ویگا و دودو مقابل الاهلی به برتری رسیدند و یک بازی کاملاً برتر را به نمایش گذاشتند. قهرمان 10 دوره لیگ برزیل، حالا به دنبال پایان دادن به انتظار 10 ساله این کشور برای موفقیت در جام جهانی باشگاه‌هاست، این بار هم نماینده این کشور باید مقابل چلسی قرار بگیرد.
 مصدومان
چلسی در این بازی همچنان ریسه جیمز و بن چیلول دو مدافع کناری اصلی خود را در اختیار ندارد هر چند که هر دو بازیکن با تیم به اردوی ابوظبی رفته‌اند. ادواردو مندی دروازه‌بان تیم قهرمان جام ملت‌های آفریقا، سنگال، نیز حالا آماده حضور درون دروازه چلسی است. پالمیراس اما با ترکیب کامل و بدون بازیکن مصدوم به امارات رفته و برای این بازی نیز با قدرت کامل به میدان خواهد رفت.
 آمار
قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌های 2021 یازدهمین قهرمان این تورنمنت خواهد بود. رئال‌مادرید (4 مرتبه)، بارسلونا (3 مرتبه)، بایرن‌مونیخ و کورینتیانس (هرکدام 2 مرتبه) و لیورپول، منچستریونایتد، میلان، اینتر، اینترناسیونال و سائوپائولو (هرکدام یک مرتبه) سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته‌اند. چلسی و پالمیراس هر دو می‌‌توانند قهرمانان جدید این جام باشند. تیم‌های برزیلی در جام‌جهانی باشگاه‌ها با 4 قهرمانی پرافتخارتر از تیم‌های انگلیسی هستند که 2 مرتبه قهرمان شده‌اند. اسپانیایی‌ها با 7 قهرمانی بیش از تیم‌های دیگر کشورها جام گرفته‌اند.

نظر شما