شناسهٔ خبر: 52544236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزارت خارجه روسیه:

برای کاهش تنش بر سر اوکراین، ناتو باید از پذیرش کی‌یف خودداری کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برای کاهش تنش بر سر اوکراین، کشورهای عضو ناتو باید از پذیرش کی‌یف در این سازمان خودداری کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برای کاهش تنش بر سر اوکراین، کشورهای عضو ناتو باید از پذیرش کی‌یف در این سازمان خودداری کنند.
«الکسی پولیشچوک» مدیر بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع روسیه اظهار داشت که برای کاهش تنش در اطراف اوکراین، کشورهای ناتو باید از پذیرش کی‌یف در صفوف خود خودداری کنند و طرف اوکراینی باید به وضعیت غیرمتعهد بی‌طرف بازگردد.
پولیشچوک تصریح کرد: «در نهایت، ناتو باید از پذیرش اوکراین در صفوف خود امتناع کند. به نوبه خود، کی‌یف باید به وضعیت بی‌طرف و غیر بلوکی که در اعلامیه ۱۹۹۰ درباره حاکمیت دولتی اوکراین تصریح شده است، بازگردد. نیاز به اجرای این اظهارنامه‌ها در سال ۱۹۹۱ در قانون اعلامیه استقلال اوکراین ثبت شده است و قانون اساسی فعلی کشور در سال ۱۹۹۶ حاوی مقرراتی است که در هنگام تصویب آن، شورای عالی اوکراین توسط قانون مذکور هدایت می‌شود».
وی افزود: «معتقدیم که این موضوع به طور کامل منافع اوکراین و شهروندانش را تأمین و به تقویت امنیت و ثبات منطقه و اروپا کمک می‌کند».

 

نظر شما