شناسهٔ خبر: 52543386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

دستگاه‌های فرهنگی مقابل جنگ فرهنگی دشمن انسجام ندارند

روزنامه جوان

تمام نیاز‌های دفاعی کشور را با سرمایه اجتماعی تولید کردیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دادیم، از این رو دشمن را از فکر هجوم سخت به کشور منصرف کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

تمام نیاز‌های دفاعی کشور را با سرمایه اجتماعی تولید کردیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دادیم، از این رو دشمن را از فکر هجوم سخت به کشور منصرف کرده‌ایم.
سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح در گفتگو با مهر، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: امریکایی‌ها به تحریم متوسل می‌شوند، می‌بینند چیز دیگری اتفاق می‌افتد. به دنبال جنگ‌افروزی می‌روند، چیز دیگری اتفاق می‌افتد. به تحریک گروهک‌ها و اشرار در برخی مناطق کشور روی می‌آورند یا به ایجاد اختلافات قومی و مذهبی می‌پردازند، اما می‌بینند، چیز دیگری اتفاق می‌افتد. چون از مردم ایران شناخت ندارند، برآورد‌های آن‌ها برآورد‌های دقیقی نیست، اگر برآورد دقیق داشتند، حتماً میزان دشمنی آن‌ها طور دیگری بود.
وی با بیان اینکه امریکا تنها زبان زور می‌فهمد و با زبان گفتگو و تعامل بیگانه است، خاطرنشان کرد: کشوری که می‌خواهد در مقابل این زورگویی بایستد، باید قدرتمند باشد و با ضعف نمی‌شود به جنگ زورگو رفت، با وابستگی هم نمی‌شود به جنگ ظالم رفت.
هدف‌گذاری دشمن روی سرمایه اجتماعی است
وی ادامه داد: ما در حوزه دفاعی که برخی از کشور‌های قدرتمند هم وابسته هستند، امروز هیچ وابستگی‌ای نداریم، با همه این فراز و نشیب‌ها، محرومیت‌ها، بحران‌ها و چالش‌ها هیچ وابستگی‌ای نداریم، بلکه با کشور‌های قدرتمند دنیا رقابت هم می‌کنیم و خواب را از چشمان آن‌ها گرفته‌ایم. بله یک جا‌هایی ما مدیریت جهادی نداریم، مثل صنایع خودروسازی عقب‌ماندگی داریم، اما در حوزه رادار، ماهواره و ماهواره‌برها، زیردریایی، ساخت ناو، موشک‌های پیشرفته، موشک‌های نقطه‌زن و انواع و اقسام نیاز‌هایی که یک نیروی مقتدر مسلح و دفاعی می‌خواهد کاملاً روی پای خود ایستاده‌ایم و هر چه اراده کنیم، می‌توانیم تولید کنیم.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر، اندیشه و اراده جوانان به عنوان یک سرمایه اجتماعی و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با این سرمایه اجتماعی تمام نیاز‌های دفاعی کشور را تولید و از وابستگی نجات پیدا کردیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دادیم، در واقع دشمن را از فکر هجوم سخت به کشور منصرف کردیم و همه این‌ها به برکت وجود این سرمایه است. وی افزود: امروز هدف‌گذاری دشمنان انقلاب اسلامی روی سرمایه اجتماعی است، اما نمی‌توان آن را با موشک، هواپیما و بمب اتم هدف قرار داد. تنها از طریق جنگ نرم و جنگ‌شناختی می‌شود به این سرمایه اجتماعی هجوم آورد که متأسفانه در این حوزه ضعف‌های قابل توجهی داریم.
دستگاه‌های فرهنگی در مقابل جنگ فرهنگی دشمن انسجام ندارند
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه جنگ گسترده و عمیق در حوزه فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با کمال تأسف باید امروز از دستگاه‌های فرهنگی کشور گلایه کرد، اولاً در مقابل این هجوم انسجام ندارد و دوماً اولویت‌ها را جابه‌جا می‌کنند و ثالثاً درگیر مسائل داخلی می‌شوند و گاهی اوقات از هجوم همه‌جانبه دشمن غافل هستند، البته اینجا دیگر وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است.
سردار شکارچی گفت: دشمن ما را مشغول به خود می‌کند تا بتواند به اهداف پلید خود برسد، اگر ما جوانان کشور را از دست بدهیم، خیلی چیز‌های دیگر را هم از دست خواهیم داد، چون نظام ما یک نظام مردم‌پایه است. دشمنان می‌خواهند این سرمایه را از ما بگیرند. آیا خطری بالاتر از این خطر برای کشور، انقلاب و نظام هست؟ اینجا رسالت دستگاه‌های فرهنگی چیست؟ اول اینکه هم‌افزا و هماهنگ شوند و جزیره، جزیره نباشد، این خیلی مهم است. دوم اینکه هدف را گم نکنند، یعنی مشغول به خود نشوند. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه کارکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور می‌بینیم که بعضی از دستگاه‌ها اولویت‌بندی ندارند و اصلاً نتوانسته‌اند دشمن را تشخیص دهند که حتی مقابل آن عملیات انجام دهند و درگیر فرعیات شده‌اند، اگر بودجه‌ای هم دارند، در جهت اولویت‌ها مصرف نمی‌شود، با کمال تأسف با همه روشنگری‌هایی که رهبر معظم انقلاب دارند و تدابیری که ابلاغ می‌کنند اهتمامی برای تحقق آن صورت نمی‌گیرد.
سردار شکارچی تصریح کرد: قرارگاهی که باید با جنگ‌شناختی و عملیات روانی دشمن مقابله کند، دستگاه‌های فرهنگی کشور هستند، اگر این قرارگاه نابسامان باشد، این سرمایه عظیم اجتماعی در کشور آسیب می‌بیند. خواهش ما این است که این متولیان دستگاه‌های فرهنگی اگر واقعاً کاری از دستشان بر‌نمی‌آید، جایشان را به کسانی که می‌توانند کار کنند بدهند چراکه فردای قیامت باید به شهدا پاسخگو باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما