شناسهٔ خبر: 52428966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بهره مندی سهامداران، از ۴۸ طرح سرمایه گذاری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بهره مندی سهامداران از ۴۸ طرح جدید سرمایه گذاری صنعتی و معدنی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عشقی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر سهامداران این شرکت‌ها هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره تاثیر سرمایه گذاری ۴۸ طرح صنعتی بزرگ در بورس افزود: از ۷ شرکت که در این طرح‌ها سرمایه گذاری کردند ۶ شرکت بورسی هستند که حدود ۲۵ درصد ارزش بازار بورس را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر سهامداران این شرکت‌ها هستند، چون بخش زیادی از سهام این شرکت‌ها در سبد سهام عدالت قرار دارد.
 
 عشقی ادامه داد: این شرکت‌ها با سرمایه گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته انجام دادند در چند سال اخیر بخش زیادی از تامین ارز مورد نیاز کشور را داشتند و همچنین نیاز داخلی را هم با محصول‌های تولیدی خود تامین کردند.

عشقی گفت: با این سرمایه گذاری‌ها روند رو به رشد تولید و سودآوری این شرکت‌ها ادامه پیدا می‌کند و آینده بازار سرمایه را تامین می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با جدیتی که دولت در این زمینه دارد و کاری که توسط کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران انجام شد، برای بقیه شرکت‌ها از تسهیل سرمایه گذاری و تعریف طرح‌های جدید باید این اتفاق بیفتد تا سودآوری این شرکت‌ها در سال‌های آینده تضمین شود.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: امیدوارم در طرح‌های عظیم گاز و نفت هم این شرایط را داشته باشیم و طرح‌های جدید را تعریف کنیم.

وی گفت: آنچه که موجب شد این شرکت‌ها بتوانند این حجم از سرمایه گذاری‌ها را خودشان تعریف کنند قدرت سودآوری و نقدینگی آنهاست و با سودآوری که در سال‌های گذشته داشتند این طرح‌ها را تعریف کردند.

عشقی افزود: برای اینکه اقتصاد ما رشد کند باید بپذیریم این شرکت‌ها سودآور باشند، چون این شرکت‌ها طرح‌های جدید تعریف می‌کنند که موجب رشد اقتصادی، اشتغال و سایر مولفه‌های رشد می‌شوند و از طرفی سهامداران این شرکت‌ها بهره مند می‌شوند.

نظر شما