شناسهٔ خبر: 52373761 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سفیدهای مادریدی نخستین جام 2022 را تصاحب کردند

قدرتنمایی رئال در عربستان

صاحب‌خبر -
رئال مادرید با شکست دادن اتلتیک بیلبائو با نتیجه 2- صفر در فینال سوپرجام اسپانیا به اولین جام خود در سال 2022 رسید. سفیدهای مادریدی این قهرمانی را در خاک عربستان به دست آوردند تا با این کار ثابت کنند در حال حاضر بهترین تیم اسپانیا هستند. کارلو آنچلوتی تیمی ساخته که با تکیه بر نقاط قوتش، معمولاً اگر نه همیشه، به هدفش می‌رسد. دوره دوم مربیگری کارلو آنچلوتی در رئال مادرید نمی‌توانست شروعی بهتر از این داشته باشد. تیم او در اسپانیا آقایی می‌کند و تا اینجای فصل از هر مانعی که برابرش قرار داده شده، عبور کرده. مهمتر از همه اینکه او توانسته تیمش را با دو برنامه و نگرش متفاوت به اینجا برساند.
سفیدها بر زمین مسلط بودند اما در میان تماشاگرها 98 درصد حمایت مربوط به آنها بود. هواداران اتلتیک هم از بیلبائو به ریاض سفر کرده بودند و به خاطر این کار بزرگ شایسته تقدیر و تحسین هستند. پیروزی 2 بر صفر مقابل اتلتیک بیلبائو در فینال سوپرجام اسپانیا در عربستان تقریباً کم حادثه بود و آنها که جام را برای رئال به دست آوردند، هم چهره‌های آشنا و نه شگفتی سازها بودند. لوکا مودریچ و کریم بنزما گل‌های بازی را زدند که دومی را کاپیتان رئال مادرید از روی نقطه پنالتی زد. برای اینکه خدشه‌ای به برد مقتدرانه رئال وارد نشود، تیبو کورتوآ پنالتی دیرهنگام بیلبائو را دفع کرد که ادر میلیتائو با خطای هند به این تیم داد و به خاطرش اخراج شد. دروازه‌بان بلژیکی با گرفتن این پنالتی قوانین فیزیک را هم نقض کرد. او روی پای راست خود تکیه کرده بود و به سمت راست پرید اما پنالتی رائول گارسیا را با بالاآوردن پای چپ خود دفع کرد.
ادر میلیتائو یک بار دیگر درخشید و حتی گاهی مهره دفاعی قابل اعتمادتری نسبت به داوید آلابا بود. این برزیلی یک بازی عالی در سوپرجام اسپانیا انجام داد و به طور کامل ایناکی ویلیامز را از بازی خارج کرد. اینکه اواخر بازی پنالتی داد و اخراج شد را می‌توان یک پاورقی کم‌اهمیت برای یک نوشته خوب و کم‌نقص دانست. در تورنمنتی که به خاطر شکل و محل برگزاری‌اش با انتقادات زیادی روبه‌رو شده بود، رئال مادرید تمام توانش را گذاشت و کار را در زمین فوتبال تمام کرد با بردی که از یک گل جذاب از لوکا مودریچ شروع شد. هافبک کروات با شایستگی جایزه بهترین بازیکن فینال را گرفت. او در دقیقه 38 گل اول بازی را زد که بعد از چند پاس سریع و تصمیم‌های هوشمندانه به دست آمد. جالب اینکه این نخستین گل فصل او بود که در طول آن بارها از سوی تیرک عمودی با ناکامی مواجه شده است. لوکا مودریچ یک بار دیگر درس فوتبال داد و فرمانده رئال مادرید در زمین بود. او گل اول این بازی را زد و در طول مسابقه تأثیرگذار بود. جمعیت حاضر در ریاض همه نام او را صدا می‌زدند. به نظر می‌رسد گذشت زمان روی عملکرد او تأثیری ندارد.




نظر شما