شناسهٔ خبر: 52363297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برف و کولاک به استان قزوین برمی‌گردد

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر فردا (جمعه) تا پایان روز یکشنبه به مدت ۳ روز متوالی شاهد بارش برف و کولاک در استان قزوین خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار سطح نارنجی مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارندگی جدید از بعدازظهر فردا (جمعه) تا ظهر روز یکشنبه به مدت 3 رو متوالی شاهد بارش برف و کولاک به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آسمان اغلب نقاط استان قزوین از ظهر فردا به تدریج ابری خواهد شد، گفت: از بعدازظهر جمعه در بعضی از ساعات شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که در نقاط کوهستانی این بارش منحصراً به صورت برف ظاهر خواهد شد و در کنار وزش بادهای نسبتاً شدید را مشاهده خواهیم کرد.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از روز شنبه هم شاهد بارش برف و باران در بیشتر نواحی استان قزوین خواهیم بود که البته با توجه به ورزش باد شدید به ویژه در گردنه‌ها با پدیده کولاک روبه‌رو خواهیم شد و همچنین پاره‌ای از مناطق استان قزوین با مه‌گرفتگی و وضعیت مه‌آلود روبه‌رو خواهند شد که این وضعیت در روز یکشنبه هم تکرار خواهد شد و میزان بارندگی‌ها در ارتفاعات شمالی بیشتر است.

هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای غیرضروری بپرهیزند

عضو ستاد پیشگیری از بحران استان با اشاره به آغاز روند کاهش دما از روز شنبه گفت: به خاطر بارش برف و باران و وقوع پدیده مه شاهد لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کاهش دید افقی در روزهای آینده خواهیم بود؛ بنابراین از هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنیم که از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت هم نکات ایمنی را رعایت کرده و خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

شیخ‌الملوکی همچنین بر لزوم رعایت احتیاط لازم در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری تأکید کرد و افزود: همچنین کوهنوردان و سایر گردشگران باید طی 3 روز آینده از صعود به ارتفاعات و کوه‌های استان قزوین به شدت اجتناب کنند؛ چون احتمال وقوع پدیده بهمن در دامنه‌های برف‌گیر استان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: همچنین اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم باید از امروز تمهیدات لازم را برای مقابله با برف‌گرفتگی محورهای مواصلاتی پیش‌بینی کند و سازمان جهادکشاورزی هم باید هشدار لازم نسبت به سرمازدگی و آسیب به محصولات کشاورزی گلخانه‌ای را صادر کند. بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید برای مقابله با اختلال در تردد آماده باشند.

انتهای پیام/ی

نظر شما