شناسهٔ خبر: 52336709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خانه شیخ فضل الله نوری در انتظار تملک شهرداری منطقه ۱۲

حامد خداوردی گفت: در صورتی که تملک خانه شیخ فضل الله نوری در شورای شهر تصویب شود، مرمت و بازسازی آن توسط منطقه دنبال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ تهران گفت: خانه شیخ فضل‌ الله نوری به تملک شهرداری در نیامده و در اختیار صنف کفاشان است. اگر بحث تملک این ملک توسط شهرداری در شورای شهر مطرح شود، مرمت و بازسازی آن را شهرداری منطقه انجام می‌دهد.

به گفته خداوردی، حدود ۲ میلیارد تومان هم برای مرمت و بازسازی خانه شیخ فضل‌ الله نوری درنظر گرفته شده، شورای شهر هم با این مبلغ موافقت کرده و تخصیص اعتبار آن منوط به تصویب شورای شهر است. نادعلی، عضو شورای شهر هم پیگیر تملک ملک است.

خانه شیخ فضل‌الله نوری که در نزدیکی شهرداری منطقه ۱۲ تهران قرار دارد، سال‌هاست در معرض فرسودگی و تخریب قرار دارد و از آنجایی که این ملک برای صنف کفاشان است، شهرداری اگر بخواهد این ملک را مرمت و بازسازی کند، باید آن را از مالک خریداری کند.

پیش از این، علی محمد سعادتی، شهردار سابق منطقه ۱۲ تهران گفته بود، از آنجایی که خانه شیخ فضل الله نوری به پاتوق معتادان تبدیل شده بود، درب ورودی آن بسته شد تا از ورود معتادان به داخل آن جلوگیری شود.

عبدالله خالقی، مالک منزل شیخ فضل‌الله نوری گفته بود که صنف کفاشان بنا دارند حسینیه‌ای در این مکان بسازند و اگر شهرداری زمین را بر اساس قیمت روز بخرد، آن را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم.

شورای شهر

منطقه ۱۲ تهران به عنوان قلب گردشگری پایتخت بیش از ۷۰ مکان گردشگری را در خود جای داده است که خانه شیخ فضل الله نوری یکی از این مکان‌های تاریخی و فرهنگی است.

 

نظر شما