شناسهٔ خبر: 52328123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اوج هیجان در گروه دوم انتخابی جام جهانی؛

سامورایی ها در یک قدمی صدر؛ عربستان مات شد

تیم ملی ژاپن با ارائه یک بازی کاملا برتر از سد عربستان گذشت و به فاصله یک امتیازی این تیم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن بعد از شروع ناامید کننده‌ای که در آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در گروه دوم داشت و از 9 امتیاز ابتدایی تنها 3 امتیاز گرفت، بازگشتی قدرتمندانه به جمع مدعیان صعود داشت و امروز در ادامه همین روند موفق شد عربستانِ صدرنشین را شکست دهد.

 

دو تیم اول (عربستان با 19 امتیاز) و دوم (ژاپن با 15 امتیاز) گروه B از ساعت 13:40 امروز در ورزشگاه سایتاما مقابل هم قرار گرفتند. ژاپن که در دور رفت با یک گل مغلوب عربستان شده بود در پی انتقام و عربستان هم به دنبال تحکیم صدرنشینی‌اش بود.

ژاپن در میان تشویق بی امان تماشاگرانش، خیلی زود به بازی مسلط شده و توپ و میدان را در اختیار گرفت. تاکومی مینامینو، ستاره ژاپنی لیورپول در دقیقه 31 روی پاس ایتو در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از یک تغییر پای سریع و دریبل مدافع مقابل، با شوتی قدرتمند دروازه را هدف گرفت؛ این شوت در داخل محوطه 6 قدم با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد تا میزبان یک بر صفر جلو بیافتد.

 

عربستان موفق به جبران گل خورده در 15 دقیقه پایانی نیمه اول نشد تا ژاپن برنده راهی رختکن شود. شاگردان موریاسو در شروع نیمه دوم و تا عربستان به خودش بیاید گل دوم را هم زدند تا با خیال راحت بازی را ادامه دهند. در دقیقه 50 جونیا ایتو، چسبیده محوطه جریمه عربستان صاحب توپ شد و با یک شوت روی پای زیبا گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه بازی این ژاپن بود که توانست با حفظ توپ و ایجاد حملات خطرناک دیگری که می‌رفت به گل‌های سوم و چهارم این تیم تبدیل شود، کار را اداره کرد و عربستان خوش شانس بود که به‌ویژه در دقایق پایانی، موقعیت‌های میزبان به گل تبدیل نشد.


 
ژاپن با کسب پیروزی در بازی امروز ضمن گرفتن انتقام شکست بازی رفت، 18 امتیازی شد تا به فاصله یک قدمی عربستان در صدر جدول برسد. در صورتی‌که در دیگر دیدار این گروه استرالیا از سد عمان بگذرد ترتیب امتیازات سه تیم بالای جدول در این گروه به‌ترتیب جالب 19-18-17 خواهد بود تا اوج هیجان را در دو هفته پایانی شاهد باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما