شناسهٔ خبر: 52286280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتحادیه میهنی: هرگونه ارتباط و تماس با حزب دموکرات قطع شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا-اتحادیه میهنی کردستان عراق از قطع شدن کامل روابط با حزب دموکرات خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «غیاث السورجی»، از رهبران اتحادیه میهنی در گفت‌وگو با الفرات اظهار داشت:هیچ گونه ارتباط، گفت‌وگو و یا نشست و حتی تماس تلفنی با حزب دموکرات وجود ندارد.

السورجی تاکید کرد هر حزبی در جلسه پارلمان به صورت جداگانه نامزد خود را معرفی خواهد کرد و «برهم صالح» تنها نامزد ما برای تصدی منصب ریاست جمهوری خواهد بود.

پیش از این، «بافل طالبانی،» رئیس اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) دستور ممنوعیت مصاحبه اعضای این گروه با رسانه‌های حزب دموکرات کردستان (پارتی) را صادر کرده بود.

در دستورالعمل رسمی صادره از دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به امضای طالبانی به تاریخ پنجشنبه گذشته آمده است: از این به بعد هیچ یک از اعضای اتحادیه میهنی اجازه انجام مصاحبه یا اظهارنظر در شبکه‌های رسمی و غیر رسمی وابسته به حزب دموکرات را ندارند.

پیش از این، هیات رئیسه پارلمان عراق ۷ فوریه آتی را به عنوان موعد جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور تعیین کرده بود.

در همین رابطه، در حالی که رقابت بین حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق بر سر نامزد احراز این پست همچنان ادامه دارد، لیست بلندی از شخصیت‌های مستقل نیز خود را برای احراز این پست نامزد کرده‌اند که در میان آنها یک زن هم به چشم می‌خورد.

در این میان، «هوشیار زیباری» از سوی حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان نامزد احراز پست ریاست جمهوری معرفی شده، در مقابل، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق همچنان بر نامزدی برهم صالح رئیس جمهور فعلی پافشاری می‌کند.

در این بین «شیلان فؤاد» نامزد زن احراز پست ریاست جمهور اعلام کرد امیدوار است با یک سنت شکنی اولین زنی باشد که رئیس جمهور عراق می‌شود، زیرا بر این باور است که زنان هم همانند مردان قادر به مدیریت کشور هستند.

شیلان فؤاد در بیانیه خود تاکید کرد سعی دارد به عنوان اولین زن مستقل به نمایندگی از مردم عراق رئیس جمهور این کشور شود.

تاکنون ۲۶ نامزد برای ریاست جمهوری عراق ثبت نام کرده‌اندکه ۱۱ نفر از آنها شخصیت‌های سیاسی کُرد هستند و شیلان فؤاد هم یکی آنهاست.

این خبر را در الفرات ببینید.

نظر شما