شناسهٔ خبر: 52263002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا کریمی:

اقوام ایرانی فرصتی برای تعالی کشورند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، اقوام مختلف در ایران فرصتی برای تعالی کشور هستند که باید تقویت شوند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام کریمی در کارگاه آموزشی تعامل میان پیروان مذاهب اسلامی که در مرکز بین‌المللی قشم، برگزار شد، اظهار داشت: اگر از این سرمایه‌های مهم در کشورمان درست استفاده نشود، دشمن از آنان سو استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبرعظیم‌الشان اسلام (ص) از مردم به‌عنوان خانواده خداوند نام برده و همه باید بدانیم راه رسیدن به خداوند از مسیر خدمت به مردم می‌گذرد و اگر مردم از مسئولان راضی نباشند، خداوند هم از مسئولان راضی نخواهد بود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مردم ایران را به خاطر اقدامات شهادت‌طلبانه و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های‌شان ولی‌نعمتان مسئولان نامید و افزود: مردمی که برای اسلام همه گونه فداکاری کرده‌اند، باید احساس کنند در همه امور این کشور سهیم و شریک هستند.

ماموستا کریمی در بخش دیگری از سخنان خود اختلافات مذهبی در اسلام را ناشی از استنباط‌های مختلف از منبع واحد یعنی اسلام دانست و با تشبیه پنج مذهب در اسلام به پنج انگشت دست انسان گفت: همان‌طور که همکاری پنج انگشت باعث حرکت درست دست انسان می‌شود همکاری این پنج مذهب نیز به بقا، دوام و غنای اسلام می‌انجامد.

انتهای پیام

نظر شما