شناسهٔ خبر: 52248928 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

واکنش اسپانیایی‌ها به درخشش گلر تیم ملی

پسر در راه پدر

حالا پونفرادینا هم یک نماینده در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر خواهد داشت. امیر عابدزاده، گلر ایرانی این تیم دسته‌دومی توانست برابر عراق نمایش خوبی داشته باشد و توانست به تیمش کمک کند تا صعود زودهنگامش به این مسابقات را جشن بگیرد.

صاحب‌خبر -
پسر در راه پدر

به گزارش «فرهیختگان»، امیر عابدازده که با درخشش در تیم پونفرادینای اسپانیا توانسته برای خود در فوتبال این کشور اسم و رسمی پیدا کند، با تیم ملی ایران به جام جهانی رسید تا اعتبارش بیشتر از قبل شود. باشگاه پونفرادینا پس از صعود تیم ملی به جام جهانی از عملکرد دروازه‌بان ایرانی خود تمجید کرد و نوشت: «امیر عابدزاده ما به تو افتخار می‌کنیم. تبریک به تو به‌خاطر صعود به جام جهانی.»

خون آندونی پرس آلونسو ملقب به بولو، سرمربی تیم فوتبال پونفرادینا نیز با حضور در کنفرانس خبری پیش از بازی یکشنبه این تیم با تنریف در هفته بیست‌وپنجم لیگ دسته‌دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا در تمجید از دروازه‌بان ایرانی خود گفت: «خوشحالیم که عابدزاده برای تیم ملی ایران بازی کرد و واجد شرایط بازی در چنین رویداد مهمی (جام جهانی) شده است. شادی‌ امیر شادی ماست.»

سایت «اینفوبیرزو» اسپانیا هم از این منظر به مسابقه ایران پرداخته که امیر عابدزاده به‌عنوان تنها ایرانی حاضر در لیگ‌های برتر فوتبال این کشور در مسابقه عصر پنجشنبه حضور داشته است. در گزارش این سایت آمده است: «حالا پونفرادینا هم یک نماینده در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر خواهد داشت. امیر عابدزاده، گلر ایرانی این تیم دسته‌دومی توانست برابر عراق نمایش خوبی داشته باشد و توانست به تیمش کمک کند تا صعود زودهنگامش به این مسابقات را جشن بگیرد. او حالا به افتخاری دست پیدا کرده که پیش از این پدرش هم توانسته بود به آن برسد. احمدرضا عابدزاده عضو تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی 1998 فرانسه بود و یکی از بازیکنانی بود که نقش موثری در صعود تیمش داشت. ایرانی‌ها در جام‌های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه، 2006 آلمان، 2014 برزیل و 2018 روسیه حضور داشتند و البته در هر 6 دوره در همان دور گروهی حذف شدند.»

نظر شما