شناسهٔ خبر: 52248077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایت تسنیم از مشکلات صنعتگران در کرمانشاه/ "کاغذبازی اداری" و "بدهکاری" ‌تولید را به حاشیه برد

گروه استان‌ها – نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مدیران همکاری لازم و مدنظر مجلس را با بخش خصوصی، صنعتگران و تولیدکنندگان ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حدود 700 واحد صنعتی و معدنی در استان وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای موجه هستند و این در حالی است که برخی از دستگاه‌ها به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توجه چندانی ندارند.

کاغذبازی اداری و بدهکاری واحدها در پرداخت هزینه انرژی و مواد اولیه از مهمترین مشکلات تولید در استان است و همچنین بزرگترین مشکل کنونی کشت و صنعت‌ها به ویژه گلخانه‌ها کمبود شدید نیروی برق و تهدید به قطع شدن برق و گاز صنایع است

افزایش بی رویه و بسیار چشمگیر قیمت گاز نیز از دیگر مشکلات واحدها است به طوری که در یک واحد از 700 هزار تومان در ماه به 29 میلیون تومان افزایش یافته است.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی کاغذبازی اداری را یکی از مهمترین موانع تولید دانست و گفت: بروکراسی اداری در استان کرمانشاه بیش از سایر استان‌ها مشاهده می‌شود و متأسفانه برخی از مدیران همکاری لازم و مدنظر مجلس را با بخش خصوصی، صنعتگران و تولیدکنندگان ندارند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نیازمند معافیت‌های مالیاتی در بخش تولید است عنوان کرد: سوخت و انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی با قطعی‌هایی مواجه است و هرچند مربوط به کل کشور است اما باید برای تأمین سوخت واحدها کمک شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز با انتقاد از قطعی گاز برخی واحدهای صنعتی ابراز امیدواری کرد که حداقل در روزهای پایانی سال مشکل قطعی برق و گاز برای صنایع رفع شود.

سیروس شهبازی در روزهای اخیر اعلام کرد که به دلیل افزایش 15 درصدی مصرف گاز در استان مجبور به اعمال محدودیت‌های در مصرف گاز صنایع عمده همچون پتروشیمی و سیمان شده‌اند و صنایع خرد نیز مصرف خود را محدود کرده‌اند. البته صنایع عمده نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده سوخت مایع را به عنوان سوخت جایگزین تأمین کرده بودند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه  99.6 درصد جمعیت شهری، 84 درصد جمعیت روستایی، 2560 واحد صنعتی و تولیدی، 74 جایگاه CNG و 18 شهرک صنعتی با مجموع 650 هزارمشترک و میانگین مصرف روزانه 14 میلیون متر مکعب  گازدار هستند.

انتهای پیام/832/ ع

برچسب‌ها:

نظر شما