شناسهٔ خبر: 52245900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های حمل و نقلی گیلان مصوب شد

رشت- وزیر راه و شهرسازی گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی گیلان مصوب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی جمعه شب در شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه راه آهن درنظر گرفته شد، افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان برای آزادراه قزوین - رشت و ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه های روستایی استان تخصیص داده می شود.

وی گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات در سال جاری و سال آینده شاهد تحولی در بخش حمل ونقل جاده ای و ریلی استان گیلان باشیم.

وی با اظهار اینکه استان‌های شمالی و گیلان شاهد تردد ملی است، از این رو توجه بیشتری به جاده های استان ضروری است، افزود: متاسفانه شمار تصادفات و ترافیک زیاد است و باید فکری به حال ان شود.

قاسمی گرانی اجرای طرح های جاده ای را از دیگر مشکلات در گیلان برشمرد و گفت: تملک زمین و تامین مصالح از راه‌های دور سبب شده تا اجرای طرح های جاده ای گران تمام شود.

وزیر راه و شهرسازی ایجاد و اتصال کمربندی انزلی - رش را در رفع ترافیک مهم دانست و گفت: این دو پروژه نیز باید جزو پروژه های سفر استانی لحاظ شود.

وی ظرفیت دریایی شمال را ۳۰ میلیون تن ذکر کرد و گفت: باید از این ظرفیت ۳۰ میلیون تنی بهره گرفت و اکنون فقط شش میلیون تن آن بهره برداری می شود و ترکیب حمل ونقلی از جمله کشتی فراهم نیست و باید به فکر راه های ترکیبی حمل ونقل از جمله افزایش سهم کشتی باشیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره حمل ونقل هوایی و فرودگاهی گفت: قرار شد مسئله تبدیل باند فرودگاه از طریق آستان قدس رضوی حل شود.

قاسمی با اشاره به اینکه ۹۰ هزار واحد مسکن در گیلان پیش بینی شده است، گفت: سالانه ۲۲ هزار واحد مسکن در استان باید ساخته شود و تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد تعیین تکلیف و شروع شده است و باید مشکلات فراروی از جمله زمین مورد نیاز تامین شود.

وی گفت: بیشترین متقاضیان مسکن گیلان در رشت هستند و پیشنهاد می شود ۶۰۰ هکتار زمین در حاشیه سفید رود برای طرح مسکن این شهرستان درنظر گرفته شود که نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

وی بدهی سنگین به پیمانکاران راه آهن را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم و کارگران این بخش شش تا هفت ماه حقوق دریافت نکردند.

نظر شما