شناسهٔ خبر: 52245799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مرتضی کرمانی مقدم:

پرسپولیسی‌ها چیز زیادی از وزیر نمی‌خواهند

مرتضی کرمانی مقدم درباره دیدار اخیر تیم ملی مقابل عراق ، صعود مقتدرانه تیم ملی کشورمان به جام جهانی ، گل مهدی طارمی ، امیر و احمدرضا عابدزاده، همچنین شرایط این روزهای پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

مرتضی کرمانی مقدم درباره دیدار اخیر تیم ملی مقابل عراق ، صعود مقتدرانه تیم ملی کشورمان به جام جهانی ، گل مهدی طارمی ، امیر و احمدرضا عابدزاده، همچنین شرایط این روزهای پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

صعود ایران به جام جهانی را چطور ارزیابی می کنید؟

خدا را شکر می‌کنیم و به همه تبریک می گوییم. البته در این بازی ما ۱۵ دقیقه اول تحت فشار عراق بودیم ولی از آن به بعد کل بازی دست ما بود.

درباره گل طارمی چه صحبتی دارید؟

واقعا عالی زد. او حرکتش درست شبیه یک گلزن حرفه‌ای بود و ثابت کرد اگر در جریان بازی حتی یک موقعیت مناسب پیدا کند گل می زند.

شرایط مهدی در صحنه گل دشوار نبود؟

دقیقاً خیلی دشوار بود. به خوبی خودش را جلوی دو مدافع قرار داد و با قدرت بدنی خوبی که دارد توانست قبل از ضربه دروازه را هم ببیند. این نشان دهنده تجربه بالایش در اروپاست.

پرسپولیسی‌ها چیز زیادی از وزیر نمی‌خواهند

عملکرد امیر عابدزاده را چطور دیدید؟

زمانی که امیر عابدزاده در راه آهن بازی می کرد مربی اش بودم. الان یک گلر ششدانگ شده و مثل پدرش است. به نظرم آینده خیلی روشنی پیش روی اوست.

فکر می کنید مقابل امارات هم بازی کند؟

با توجه به شرایط ناآماده بیرانوند قطعاً عابدزاده درون دروازه می ایستد و فکر می‌کنم حقش همین است حالا دوباره با بودن یک عابدزاده درون دروازه یتم ملی خیال همه راحت است.

صحنه تقدیر امیر از پدرش را چطور توصیف می‌کنید؟

لحظه زیبا و قشنگی بود. واقعا لذت بردم. چقدر خوب است که یک بچه به این زیبایی از پدرش تشکر می‌کند. این نباید فقط در فوتبال باشد و همیشه همه باید قدردان پدر و مادرشان باشند.

شما از دوستان نزدیک عابدزاده هستید. به یاد دارید که او با فرزندش چطور تمرین می کرد؟

اول باید بگویم خود احمدرضا اسطوره تمرین بود. زمانی که در پرسپولیس بودیم او همیشه دو یا سه ساعت قبل از ما به محل تمرین می‌رفت و وزنه می‌زد و تازه خودش را گرم می کرد که با ما تمرین کند. مطمئنا اگر زانوی احمدرضا برایش مشکل ساز نمی شد حالا حالاها می توانست دروازه بانی کند. پسرش هم مثل خودش است و امیدوارم در صحت و سلامت حالا حالاها گلر یک تیم ملی باشد.

می دانید بازی با امارات برای ما تشریفاتی است؟

ما نباید به چشم یک بازی تشریفاتی به این دیدار نگاه کنیم. چه خوب است که تمام بازی های مان را ببریم و با یک امتیاز باورنکردنی به جام جهانی برسیم. هرچه حضورمان در جام جهانی پرقدرت تر باشد بهتر است.

در حاشیه این علیه وزیر شعارهایی سر داده شد و مشخص بود که پرسپولیسی‌ها از اوضاع تیم‌شان ناراضی اند. شما در این باره صحبتی ندارید؟

واقعا باعث تاسف است که پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی که تا اینجا با این همه مشکل توانسته خودش را در بهترین شرایط در لیگ برتر نشان بدهد اینقدر مشکلات دارد. پرسپولیسی ها هم چیز زیادی از وزیر نمی خواهند و فقط می خواهند یک نفر به داد تیم محبوبشان برسد. البته آقای درویش هم تازه آمده و باید کمی صبر کرد. از طرفی شکرخدا یحیی گل محمدی و سیدجلال حسینی خودشان از پرسپولیسی های اصیل هستند و باید شرایط را به شکل خوبی جمع و جور کنند. امیدوارم هر چه زودتر این وضعیت برای پرسپولیس تمام شود.

نظر شما