شناسهٔ خبر: 52245256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پگاسوس جزئی جدا نشدنی از استراتژی صهیونیست‌ها برای ضربه به امنیت منطقه

نیویورک تایمز فاش کرد رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود به طور دائم از جاسوس‌افزار پگاسوس علیه افراد استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - پگاسوس یکی از مخرب‌ترین جاسوس‌افزار‌های جهان در نظر گرفته شده است که می‌تواند ارتباطات رمزگذاری شده تلفن‌های هوشمند آیفون و اندروید را هک کند.

حال بعد از رسوایی‌های گسترده این شرکت صهیونیستی، نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد جاسوس‌افزار پگاسوس که بدست شرکت صهیونیستی ان‎اس‌او ساخته شده در مسیر اشتباه مورد استفاده قرار گرفته و علیه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و دیگر گروه‌های فعال اجتماعی یا سیاسی استفاده شده است.

تحقیقاتی که نیویورک تایمز منتشر کرده نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی که با صادرات این بدافزار پول خوبی به جیب زده است، پگاسوس را به یکی از اجزای کلیدی استراتژی امنیت ملی خود تبدیل کرده و از آن برای منافع خود را در سراسر جهان استفاده کرده است.

در همین راستا گزارش نیویورک تایمز فاش می‌کند جاسوس‌افزار پگاسوس نقش مهمی در تأمین حمایت کشور‌های عربی در کمپین رژیم صهینیستی علیه ایران و مذاکره برسر توافق نامه آبراهام (عادی‌سازی روابط)، با دشمنان دیرینه خود یعنی کشور‌های منطقه غرب آسیا، ایفا کرده است.

تحقیقات یک ساله‌ای که توسط «رونن برگمن» و «مارک مازتی» دنبال شده است نشان می‌دهد حتی اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) نیز از سال ۲۰۱۹ از این جاسوس‌افزار برای نظارت داخلی در خاک آمریکا استفاده کرده است.

چندی پیش ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم‌افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی NSO است، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

انتهای پیام/

نظر شما