شناسهٔ خبر: 52245164 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اپل اکنون ۱٫۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا دارد

مبین احمدی

اپل با دستیابی به ۱٫۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا، بار دیگر رکوردشکنی کرده است. کوپرتینویی‌ها احتمالاً تا پیش از پایان ۲۰۲۲ به رکورد دو میلیارد دستگاه فعال خواهند رسید.

صاحب‌خبر -

در جریان برگزاری جلسه‌ مربوط به عملکرد مالی اپل در فصل تعطیلات، تیم کوک، مدیرعامل و لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی، جزئیات جدیدی درباره‌ دستگاه‌های فعال شرکت کوپرتینویی در سراسر دنیا اعلام کردند. براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، اپل مدعی است که اکنون ۱٫۸ میلیارد دستگاه فعال دارد.

در صورتی که تعداد دستگاه‌های آنلاین اپل در سال جاری میلادی رشد بهتری نسبت‌به چند سال اخیر تجربه کند، احتمال عبور این عدد از دو میلیارد دستگاه تا پیش از پایان ۲۰۲۲ وجود خواهد داشت.

اپل بار دیگر رکوردشکنی کرد و موفق شد در فصل تعطیلات (نخستین فصل ۲۰۲۲) درآمد ۱۲۳٫۹۵ میلیارد دلار و سود ۳۴٫۶ میلیارد دلار به دست بیاورد. رسیدن تعداد دستگاه‌های فعال به ۱٫۸ میلیارد دیگر نکته‌ مهم جلسه‌ مالی اپل است. دقیقاً یک سال پیش تیم کوک گفته بود تعداد دستگاه‌های فعال اپل به ۱٫۶۵ میلیارد رسیده و بخش اعظم این دستگاه‌ها را آیفون‌ها تشکیل می‌دهند. در آغاز سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ تعداد دستگاه‌های فعال اپل به ترتیب ۱٫۵ میلیارد و ۱٫۴ میلیارد اعلام شده بود.

اضافه شدن ۱۵۰ میلیون دستگاه فعال جدید در یک سال اخیر بدین معنی است که اپل برای رسیدن به دستاوردی تحسین‌برانگیزتر تنها به ۵۰ میلیون دستگاه فعال دیگر نیاز دارد. با اضافه شدن ۵۰ میلیون دستگاه دیگر، تعداد دستگاه‌های فعال اپل به دو میلیارد خواهد رسید.

لوکا ماستری در جلسه‌ی اخیر اپل گفت که این شرکت انتظار دارد در سه‌ماهه‌ منتهی به مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) بار دیگر رکوردشکنی کند. بهبود زنجیره‌ تأمین در کنار درآمد حاصل از بخش خدمات می‌تواند به اپل برای دستیابی به اهداف جدیدش کمک کند. اپل می‌گوید اکنون ۷۸۵ میلیون کاربر اشتراکی دارد و این عدد شامل خدمات اپل و خدمات متفرقه می‌شود.

نظر شما