شناسهٔ خبر: 52245156 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ما آدمهای اوقات سختی هستیم

فرکی: خاطره صعود 2006 برایم تکرار شد

مربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 در مراسم بزرگداشت مهرداد میناوند به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، حسین فرکی در حاشیه مراسم سالگرد مهرداد میناوند در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: صحبت کردن در این رابطه خیلی سخت است. این اتفاق برای جامعه فوتبال و هواداران فوتبال که خاطراتشان بازیکنان و مربیان و مخصوصا امثال مهرداد و علی انصاریان است، تلخ بود. این مناسبت ما را دوباره به یاد روزهای خوب و شیرین گذشته و آفرینی هایی که مهرداد عزیز با تیم ملی و باشگاهی چه در داخل و چه در خارج داشته می‌اندازد. موضوع کرونا جامعه فوتبال را خیلی متاثر کرد و امیدوارم که کرونا به طور صد در صد ریشه کن شود و ما از این بابت آسیب نبینیم و خدایی نکرده قهرمانان و ورزشکاران دیگر را از دست ندهیم.

 

او ادامه داد: امروز هم اولین سالگرد مهرداد عزیز است. این اتفاق در شرایط بحرانی افتاده بود اما مردم با تمام وجود در آن تشییع جنازه هم حاضر شدند و همه گونه ریسک هم برای خودشان خریده بودند.‌ این نشان از علاقمندی مردم و هواداران به ورزشکاران بود؛ خصوصا ورزشکارانی که از جنس مهرداد میناوند که مردمی و خونگرم و هنرمند بودند و در چند جبهه برای کشور ما فعالیت می‌کردند. من بعنوان معلم و دوست و هم محلی ایشان همیشه به ایشان افتخار می‌کردم. ایشان همیشه در زمان حیاتش کارهای بزرگی انجام داده بود که شاید از چشم اهالی ورزش پنهان مانده بود اما من چند سال با مهرداد زندگی کردم. کمک هایی که ایشان خیرخواهانه انجام می‌داد به طور‌ مخفیانه بود و اینها مسائلی است که من در دفتر خاطرات خودم ثبت کردم. امروز این وظیفه به گردن ما بود که حتما حضور پیدا کنیم ک یادش را گرامی بداریم. هر چند اعتقاد من بر این است که جسم مهرداد از ما جدا شده ولی روحش با ماست و یادش همیشه با ماست و ما مدیون زحماتی که مهرداد کشیده بود، هستیم و سعی می‌کنیم که بتوانیم تا وقتی خودمان هم در حیات هستیم این ایام را داشته باشیم و از ورزشکاران و قهرمانان و پهلوانان ملی یادی کنیم؛ مهرداد هم یکی از این افرادی بود که جامعه فوتبال او را دوست داشتند و علاقمند بودند و با بیان و عملکردش یک انسان کاملی بود. دوست داشتنی بود و در هر محفلی بود آنجا را گرم می‌کرد و نشاط می‌داد اما متاسفانه با رفتنش نشاط از خیلی ها گرفته شده است و این جای تاسف دارد.

 

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص صعود تیم ملی ایران به جام جهانی عنوان کرد: این صعود را ابتدا مدیون خود بازیکنان هستیم چون واقعا بازیکنان خیلی خوبی داریم؛ به خصوص آنهایی که خارج از کشور هستند و در صعود ما تاثیر خیلی بیشتری نسبت به دیگر مجموعه ها داشتند. در کنار آن هم کادرفنی زحمت کشیدند و آقای اسکوچیچ آمار خوبی از خودش به جا گذاشته که ما دیشب نتیجه همه این زحمات و کار این عزیزان و سختی هایی که کشیدند را دیدم. فشارها و استرس هایی هم در مرحله اول وجود داشت که ما شانس نداشتیم اما این شانس را زنده کردند. شاید کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که ما شانس صعود داشته باشیم اما بچه های ایرانی نشان دادند کارهای سخت را راحت تر انجام می‌‌دهند و اگر بخواهند برایشان هیچ کاری نشدنی نیست. من در این چندین سال که با فوتبال باشگاهی و ملی زندگی کرده‌ام، بارها این حس را تجربه کرده‌ام.

 

فرکی ضمن تبریک برای صعود به جام جهانی ادامه داد: باید به مردم ایران تبریک بگویم. برای خود من تا بحال چندین بار خاطره صعود ۲۰۰۶ ما به جام جهانی با صد هزار تماشاچی و جشنی که مردم در خیابان ها گرفتند، زنده شده است. این خاطرات دیشب بعد از مدتها که کرونا اجازه شادی را نمی‌داد، برای ملت تداعی شد. خوشحال هم بودیم که تعدادی از تماشاچی ها حضور داشتند و امیدوار هستم این برای ادامه مسیر باب شود که تماشاچی ها بتوانند فوتبال را از نزدیک تماشا کنند.

 

او در پایان با تاکید بر اینکه تیم ملی پتانسیل صعود از گروهش در جام جهانی را دارد، بیان کرد: ما امیدوار هستیم و انتظار داریم بدون اینکه فشاری روی بازیکنان باشد، در این دوره از جام جهانی با تیم خوبی که داریم بتوانیم از گروهمان یک گام جلوتر برویم و این سنت شکنی را داشته باشیم. مطمئن باشیم چیزی از کره و ژاپن و استرالیا کم نداریم. تا حدودی شاید بشود روی عراق در آسیا حساب کرد وگرنه تیم های دیگر آسیایی اصلا در حد و اندازه ما نیستند. در بین همین تیم ها هم تیم ما سر تر است چون ما پتانسیل این کار را در فوتبالمان داریم. تنها مشکل ما این است که حاشیه ها در فوتبال بیداد می‌کنند. اگر ما حاشیه ها، مشکلات اقتصادی، بدهی ها را نداشته باشیم و تیم ملی ما، با آرامش خاطر کارش را دنبال کند قطعا در هر دوره جزو صعود کننده ها به جام جهانی هستیم و در خود جام جهانی هم می‌توانیم به مرحله دوم صعود کنیم.

نظر شما