شناسهٔ خبر: 52244914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

گیلان نیازمند نگاه ویژه دولت برای حل انبوه مشکلات است

رشت- استاندار گیلان با تشریح مشکلات و معضلات این استان در بخش های مختلف خواستار نگاه ویژه دولت برای حل این معضلات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه مردم گیلان حضور رئیس جمهور را به دو جهت به فال نیک می‌گیرند گفت: نخست علاقمندی به شخص رئیس جمهور و دیگر به جهت رویکرد و اهتمامی که دولت برای توسعه عدالت و فساد ستیزی و محرومیت زدایی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استان از حیث برخورداری از شاخص‌ها محروم است و محرومیت پشت سرسبزی آن پنهان شده است، افزود: تلاش کردیم که انتصابات را از بین جوانان پرشور انقلابی که آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند برگزینیم که روحیه تعهد، تخصص و ولایتمداری عدالت خواهی، فساد ستیزی داشته باشند و جبران عقب ماندگی‌های دولت گذشته را انجام دهند.

عباسی با بیان اینکه صادق الوعد بودن را سرلوحه کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: اولین جلسه استان مشکل پسماند است و روزانه دو هزار تن زباله تولید و در اراضی حاصلخیز و جنگل‌های هیرکانی دفن می‌شود و شیرابه‌های آن به تالاب انزلی و رودخانه گوهررود و زرجوب وارد می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح جامع مدیریت پسماند تصویب شده و پروژه‌های مربوطه در حال اجرا است و نیاز به توجه ویژه دولت برای تسریع در انجام داریم، افزود: تفکیک زباله از مبدا و زباله سوزی نیازمند ۸۵۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار ارزی است.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی گیلان به گونه‌ای است که امکان جذب آب‌های سطحی وجود ندارد و بالای ۷۰ درصد شهرها و روستاهای استان فاقد فاضلاب است و به سمت رودخانه‌ها سرازیر می‌شود که آلودگی‌هایی را به دنبال دارد.

عباسی افزود: پیش بینی می‌شود اجرای طرح‌های فاضلاب و ساماندهی آب‌های سطحی در گیلان نیازمند مبلغی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان و اتمام فاضلاب رشت نیز چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی که زیست بوم انواع جانداران است در حال خشک شدن است بیان کرد: برای برون رفت از این معضل، تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را پیشنهاد می‌کنم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۸۰ طرح نیمه تمام در گیلان داریم، عنوان کرد: حدود ۸ کیلومتر از آزادراه رشت باقی مانده که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

عباسی با اشاره به اینکه جزو استان‌های نخست در حادثه خیز بودن هستیم، گفت: خسارت‌های گسترده در سال‌های قبل تأسیسات زیربنایی و منازل مسکونی را تخریب کرده و نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم آنها داریم که درخواست صدور تسهیلات ویژه داریم.

نظر شما