شناسهٔ خبر: 52244908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۴ برابری ابتلا در جنوب غرب خوزستان طی یک هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افزایش ۴ برابری مبتلایان به کرونا طی یک هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکراله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۳۹ نفر مربوط به آبادان، ۲۴ نفر در خرمشهر و ۱۲ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است و در مقایسه با ابتدای هفته تا به امروز آمار مبتلایان به این بیماری رشد ۴برابری داشته است و این یک زنگ خطری‌ست که اگر مورد توجه قرار نگیرد به سرعت وارد پیک ششم خواهیم شد.

 با بیان اینکه از این ۷۴ مورد مثبت جدید، ۶۷ نفر به صورت سرپایی هستند ( آبادان ۳۷ نفر، خرمشهر ۲۴ نفر و شادگان نیز ۱۱ نفر)، گفت: طی روز گذشته نیز ۶ نفر بستری و ۳ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۲۱ نفر است.

سلمان زاده اضافه کرد: در این مدت تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی نیز افزایش چشمگیری داشته و روزانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر به ما مراجعه می کنند.

وی گفت: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۳۵۳۸۱۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۸۰۷۴ نفر بستری و ۱۴۹۵۴ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما