شناسهٔ خبر: 52244830 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

رونمایی آزمایشی از نسخه جدید «فرانت سامانه احراز هویت مرکزی پاد»

نسخه جدید «فرانت سامانه احراز هویت مرکزی پاد» به صورت آزمایشی رونمایی شد و پس از رفع ضعف‌های امنیتی، به رابط کاربری بهینه و تازه‌ای دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -
  
آی‌تی‌من- به گزارش «واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد»، در جدیدترین نسخه از «فرانت سامانه احراز هویت مرکزی سرزمین هوشمند پاد»، بسیاری از نقاط ضعف امنیتی که از سوی «گروه امنیتی اسپارا» شناسایی شده بود، رفع شده است.
 
به این ترتیب، پس از بررسی و مطالعه بر روی تمام عناصر و اجزای موجود، اشکال‌ها و حفره‌های امنیتی به طور کامل برطرف شد و نسخه آزمایشی جدید در اختیار برخی از کسب‌وکارهای متصل به «زیست‌بوم پاد» قرار گرفت.
 
علاوه بر این، رابط کاربری (UI) به طور کامل متحول و در نسخه جدید به‌روزرسانی شد که در مجموع، ظاهری کاربردی‌تر و کاربرپسندتر پیدا کرده است. در این بخش، فناوری طراحی رابط کاربری فرانت بر اساس مدل‌ها و استانداردهای جدیدی که از سوی «W3C» پیشنهاد شده، ارتقا یافته و در فاز آزمایشی قرار گرفته است.
 
در حال حاضر، نسخه جدید فرانت سامانه احراز هویت مرکزی پاد، به صورت آزمایشی در اختیار تعدادی از تیم‌ها قرار داده شده است و توسعه‌دهندگان با توجه به دریافت بازخوردهای ارسالی از سوی تیم‌ها، اصلاحات لازم را انجام می‌دهند. پس از رفع باگ‌های احتمالی، نسخه نهایی به صورت رسمی و عمومی منتشر خواهد شد.
 
ناگفته نماند «فرانت» یا «فرانت‌اِند» در واقع مباحث ظاهری مربوط به یک سامانه را شامل می‌شود که کاربر به صورت مستقیم با آن سروکار دارد و جهت تعامل با سامانه، رابط کاربری آن را با چشم می‌بیند.
 
گفتنی است «W3C» به معنای کنسرسیوم شبکه جهانی وب است. هدف از این کنسرسیوم، ارائه مجموعه چهارچوب‌ها و استانداردهایی برای سایت‌ها و سامانه‌هاست تا بر مشکلاتی همچون سازگاری با مرورگرهای مختلف در سراسر دنیا غلبه کنند.

سامانه «احراز هویت در سرزمین هوشمند پاد»، به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای متصل به زیست‌بوم پاد، اجازه می‌دهد بدون نیاز به درک و طراحی سیستم‌های امنیتی پیچیده و با هویت مستقل، نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد کاربران را اعتبارسنجی کنند.
 
 
 
 

نظر شما