شناسهٔ خبر: 52244710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش: ۲۸۸ طرح بزرگ ورزشی در حال ساخت است

آستارا - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۸۸ طرح بزرگ ورزشی در استان های مختلف کشور در حال ساخت است که ۸۰ پروژه آن در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید سجادی عصر جمعه در نشست با اقشار مختلف مردم آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: چهار هزار و ۱۵۰ پروژه کوچک ورزشی هم در دست ساخت است و در مجموع برای کل طرح های ورزشی ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: با تکیه بر منابع دولتی تکمیل پروژه ها ۵۰ سال به طول خواهد انجامید اما در پیشبرد طرح های ورزشی از مشارکت خیران و سایر منابع و ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: با توجه به اهمیت گذرگاه مرزی آستارا و برخورداری از سه مرز زمینی، ریلی و دریایی باید مسابقات بین المللی در این شهرستان برگزار شود و به عنوان مثال شاخصه های برگزاری رویدادهایی مثل مسابقات فرمول یک در آستارا وجود دارد.

سجادی گفت: وزارت ورزش تمام تلاش خود را برای حضور تیم های استقلال و پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام داد اما مدارک‌ ارسال شده مورد تایید کنفدارسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت و اقدامات لازم در راستای واگذاری و خصوصی سازی این باشگاه های پرطرفدار در حال انجام است.

نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری در شهرستان آستارا افزود: دیپلماسی ورزشی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا در حوزه صنعت ورزش کشورهای حاشیه خلیج فارس اثر بگذاریم. 

وی با بیان اینکه مشکلات استان ‌ها پس از جمع‌ بندی در جلسه‌ ای با معاون اول رئیس‌ جمهوری طرح و راهکارهای خروج از مشکل بررسی و مورد  تصویب اعضا قرار می‌گیرد، گفت: از زمان تصدی ‌گری وزارت ورزش و جوانان خارج از سفرهای استانی ریاست ‌جمهوری تاکنون به ۱۷ استان سفر کرده و مشکلات ورزشکاران و جوانان را مورد بررسی قرار داده‌ ام. 

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: برای ارتقای این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر جای کار بسیاری وجود دارد و با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان شهرستان آستارا را برای حضور تیم‌ های خارجی به یک کمپ ورزشی تبدیل کرد. 

حجت الاسلام ناصر صالحی امام‌جمعه موقت آستارا نیز در این نشست گفت:  شهرستان آستارا یک شهرستان حساس، راهبردی، مرزی و گردشگرپذیر است و زیرساخت‌ های عمرانی، ریلی و دریایی مناسب این شهرستان نیست و باید این زیرساخت‌ های موجود ارتقا یابد. 

نیما رهایی به نمایندگی از هنرمندان، محمود باباشپور به نمایندگی از تجار و بازرگانان، جاوید نیکزاد به نمایندگی از جامعه ایثارگران و فرهنگیان، غفور نصیری به نمایندگی از قشر ورزشکاران و یوسف هدایتی به نمایندگی از اصحاب رسانه مشکلات شهرستان آستارا را برای وزیر ورزش و جوانان بازگو کردند. 

بازدید از پروژه تکمیل استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی وحدت، بازدید از مرکز خدمات بهداشتی و درمانی ۲۰ تخت‌خوابی لوندویل و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور به شهرستان آستارا بود. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما