شناسهٔ خبر: 52244015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر صمت:

ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم مستقیم به مصرف کننده پرداخت می‌شود/ کارخانه ابریشم صومعه سرا را احیا می‌کنیم

تسنیم

گروه استان‌ها- وزیر صمت گفت: یارانه‌ای که اکنون به نهاده‌های دامی، تخم‌مرغ، لبنیات و غیره تخصیص پیدا می‌کند، مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید علیرضا فاطمی امین امروز در جلسه  شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا با تاکید براینکه طرح آمایش سرزمین در دولت سیزدهم در حال اقدام است گفت: هدف دولت محقق شدن اشتغال‌زایی در تمامی نقاط شهرها با توجه به نرخ بیکاری و ظرفیت خود منطقه می باشد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دولت احیای صنایع راکد در سطح کشور است و این موضوع در خصوص کشاورزی، برنج، صنعت ابریشم و حوزه چوب شهرستان نیز مصداق پیدا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از برنامه های وزارت صمت در سیاست‌گذاری‌های کلان اجرای برنامه توسعه توازن است ادامه داد: کارخانه ابریشم صومعه‌سرا از ظرفیت‌ ارزشمندی برخورداراست که می تواند بهره وری خوبی داشته باشد.

فاطمی امین با بیان اینکه ابریشم گیلان پیشینه بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: ابریشم صومعه‌سرا پیشینه غنی و قوی صنعت استان و کشور است که از این شاخصه برای احیای این کارخانه و فعالیت جدی و افزایش ظرفیت آ ن باید استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴ ماهه دولت سیزدهم تصریح کرد: در چهار ماه گذشته در حال اصلاح ساختاری و برطرف کردن نقاط ضعف و خلاء های باقی مانده از دولت های گذشته بوده ایم که برخی از آثار تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی این چند ماهه نتیجه خود را بر نظام  تولید و توزیع گذاشته است.

وزیر صمت با بیان اینکه با تمام‌کارهای انجام‌شده، بازهم شرایط اقتصادی امروز قابل دفاع نیست، افزود: تمام توان دولت در کنترل شرایط و مدیریت اقتصاد کشور باهدف بهبود معیشت مردم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده‌ای در ارزیابی ارز ۴۲۰۰ با تمرکز کامل تیم تخصصی اقتصادی در دست اقدام است، گفت:  در حال حاضر موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور نداریم، بلکه قرار است یارانه‌ای که اکنون به نهاده‌های دامی، تخم‌مرغ، لبنیات و غیره تخصیص پیدا می‌کند، به مصرف‌کننده پرداخت گردد.

فاطمی امین با بیان اینکه یارانه باید به مصرف‌کننده برسد تصریح کرد: این فرآیند یک دوران گذار است و برنامه‌ در دولت سیزدهم به گونه ای است که اصلاح سازو کار موجود هیچ شوکی به بازار تحمیل نکند.

نظر شما