شناسهٔ خبر: 52242232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش چهار برابری مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

آبادان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان چهار برابر شد.

صاحب‌خبر -

شکراله سلمان زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ مورد جدید مثبت داشتیم که ۳۹ نفر مربوط به آبادان، ۲۴ نفر در خرمشهر و ۱۲ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده که در مقایسه با ابتدای هفته گذشته آمار مبتلایان به این بیماری رشد چهار برابری داشته است.

وی افزود: افزایش آمار زنگ خطری است که اگر مورد توجه قرار نگیرد به سرعت وارد پیک ششم خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از این ۷۴ مورد مثبت جدید،۶۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند که ۳۷ نفر مربوط به آبادان، ۲۴ نفر خرمشهر و ۱۱ نفر مربوط به شادگان است.

 وی افزود: در روز گذشته ۶ نفر بستری و سه نفر بهبود یافتند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۲۱ نفر است.

سلمان زاده بیان کرد: تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی نیز در این مدت افزایش چشمگیری داشته و روزانه بین ۸۰۰ تا یکهزار نفر به ما مراجعه می‌کنند.

وی افزود: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۵۳ هزار و ۸۱۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۸هزار و ۷۴ نفر بستری و ۱۴هزار و ۹۵۴ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

نظر شما