شناسهٔ خبر: 52239225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کربلای امروز یمن است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد الشامی» روز جمعه در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در خصوص حمایت از مردم مظلوم یمن و گرامیداشت شهدای یمنی اظهار داشت: من حامل سلام‌ها و درودهای ملت مستضعف یمن برای ملت بزرگ ایران هستم.

وی ادامه‌داد: امروز در اینجا هستم تا در این روز بزرگ از کربلای این روز و عصر سخن بگوییم، زیرا در هر عصر و زمانه ای کربلایی وجود دارد و کربلای امروز یمن است.

معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمنی افزود: یزیدیان زمان برای کشتن مردم یمن دست به دست داده اند و مردم یمن شعار برائت از دشمنان خدا سر داده اند که ۴۸ هزار شهید و مجروح نتیجه تجاوز وحشیانه است که در چند سال گذشته یمن درگیر آن است.

الشامی بیان‌داشت: تجاوز آنها نه تنها همه زیرساخت‌های یمن را نابود کرده، بلکه هر آنچه که توانسته‌اند اعم از بیمارستان ها، مدارس، ساختمان ادارات و سازمان‌ها، منازل مسکونی، بازارها و حتی مراسم های عروسی و همچنین مساجد را با وجود آنکه مقدس هستند، مورد حمله قرار داده اند.

وی اضافه‌کرد: در کشتن و حمله به مردم در همه اشکال تجاوز آمریکایی- سعودی هیچ‌چیزی مستثنی نشد و هر خشتی که بود منهدم و ویران کردند. همچنین موشک‌ها و بمب‌های شیطانی آمریکایی هیچ انسان و بنا و هیچ درختی را رها نکرد مگر آنکه آنها را در یمن، کشور ایمان و حکمت نابود ساخت.

معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمنی در ادامه تصریح‌کرد: در حالی که هفت سال است که تجاوز، محاصره و ویرانی بر ملت یمن اعمال می‌شود، جهان با سکوتی مرگبار چشم خود را بر روی مظلومیت یمن که در حال نابودی کامل است، بسته و در حالی که آمریکا با بمب ها، هواپیماها و سلاح های خود که در اختیار کشورهای متجاوز قرار داده ملت یمن را به نابودی می‌کشد، اماراتی‌ها و حکام امارات خاموش‌اند و اقدام به این بمباران‌ها می کنند.

الشامی گفت: درحالی که برای مظلومیت ملت یمن ارکان آسمان به لرزه درآمده اما متاسفانه بشریت هیچ حرکتی نکرده و وجدان جامعه بین‌الملل بیدار نشده و وجدان انسانیت برای آن به فریاد نیامده است.

وی تصریح کرد: در حملات هوایی متجاوزانه جنایتکاران در هر روز و هر ساعت چند نفر شهید می‌شوند و هر ۱۰ دقیقه چند نفر به دلیل قحطی ناشی از محاصره جان خود را از دست می‌دهند و همچنین بنا به گزارش بین الملل سازمان ملل، در هر یک دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد.

الشامی ادامه داد: محاصره اعمال شده بر یمن جان صدها بیمار در داخل بیمارستان ها را که به دلیل نبود امکانات پزشکی باید به خارج از کشور سفر کنند، می‌گیرد و هیچ کس در هیچ طرفی دردها و مصیبت‌های آنها را متوجه نمی‌شود. همچنین در هر ساعت در یمن کودکان، زنان و سالمندان قربانی این تجاوز می شوند و روزی نیست که کودکان یتیم نشوند.

وی در ادامه بیان‌داشت: آنچه که در یمن از تجاوز، محاصره،  جنایت و کشتار علیه ملت یمن در جریان است، افشاگر واقعیت این جهان دو چهره و منافق است و همه شعارهای سازمان ملل و ادعاهای این سازمان دو چهره در برابر این جنایات رنگ باخته است.

وی عنوان کرد: طی روزهای اخیر متجاوزان با تشدید حملات خود علیه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت، موجب قطع اینترنت و ارتباطات بین‌المللی یمن شده‌اند تا با قطع کامل ارتباط یمن با جهان جنایات و کشتارهای خود را مخفی کنند. پس از این اقدام متجاوزان با بمباران زندان مرکزی ۹۱ نفر را شهید و ۲۳۶ نفر را مجروح کردند و سپس با بمباران صنعا و ۶ استان دیگر چند ده نفر را شهید و مجروح ساختند.

معاون فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمنی اظهار داشت: در کربلای زمان حضرت علی اصغر شیرخواره در خون خود غلطید و دستان ابوالفضل العباس قطع شد و خون بر شمشیر پیروز شد و حال در یمن شاهد همه این صحنه ها هستیم و ندای «هل من ناصر ینصرنی» که آیا فریاد رسی هست که مرا یاری کند، همچنان به گوش می‌رسد.

الشامی عنوان کرد: برادران و خواهران، همه ما حسرت می خوریم و می‌گوییم اگر در کربلا بودیم حتماً جان خود را فدای امام حسین(ع) می‌کردیم، حال امروز کربلا بازگشته است تا میزان صداقت ما را نظاره گر باشد. مصیبت ها، دردها و جان‌های بسیاری همچنان وجدان‌های بیدار را در این جهان خاموش به کمک می طلبد و این حکایت ملتی است که در حال نابودی کامل است و خون آن بشریت را فریاد می زند.

وی تصریح کرد: ما اعلام می کنیم که مورد ظلم قرار گرفته ایم و به ناحق کشته می شویم و کشور ما به ناحق مورد تجاوز قرار گرفته است و آنان بودند که اقدام به تجاوز کردند و سپس با ارتش ها، هواپیماها، مزدوران، همه افراد و تجهیزات و سلاح هایی که از خارج فراهم کرده بودند، کشور ما از همه طرف مورد تجاوز و تعدی قرار داده اند. متجاوزان مزدورانی را از کشورهای مختلف گرد آوردند تا کشور ما را اشغال کنند.

الشامی اظهار داشت: آنها ما را در کشور خودمان قتل عام می‌کنند و ما را در روستاها و شهرهای خودمان می کشند و این در حالی بود که ما کسی را نه کشته بودیم و نه هیچ کشوری را مورد تعدی قرار داده بودیم. ما از خودمان برای کشورمان دفاع می‌کنیم اما طرف مظلوم هستیم که مورد تعدی قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند به ما اجازه و اذن یاری داده است که هر کس به شما تعدی روا داشت به همان اندازه که به شما تعدی شده با او مقابله کنید. برادران و خواهران مومن در کنار مظلوم ایستادن از واجبات است و  از شما می‌خواهیم که در کنار ما برای آزادی یمن بایستید.

منبع: irna-84629330

نظر شما