شناسهٔ خبر: 52239175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساوه با افزایش ۲ و نیم برابری موارد بستری در شرایط نارنجی قرار گرفت

ساوه - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اکنون شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا نسبت به ۷۲ ساعت گذشته ۲ و نیم برابر افزایش یافته و این شهرستان در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور هم از جمله مناطق نارنجی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر «محمود کریمی» روز جمعه به ایرنا، گفت: میزان تست‌های مثبت در این شهرستان نیز در مقایسه با مدت یاد شده، ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: با وجود تذکرات و هشدارها، ساده انگاری باعث افزایش قابل ملاحظه تعداد بیماران و تغییر رنگ در شهرستان شد و ساوه وارد پیک ششم کرونا شده است.

وی بیان کرد: براساس آمارها تنها در هفته اخیر، معادل آذر و دی ماه موارد مثبت در سطح شهرستان شناسایی شده و برخی افراد تصور می‌کنند با تزریق واکسن، به بیماری مبتلا نشده و اقدامات حفاظتی و ایمنی را رعایت نمی کنند اما واقعیت این بوده که واکسن از ابتلا جلوگیری نمی‌کند بلکه معجزه واکسن در کاهش مرگ و بستری ناشی از بیماری است.

کریمی عنوان کرد: شدت موج بستری کرونای امیکرون در بسیاری از کشورها چند برابر بزرگ‌تر از بستری دلتا است اما یک تصور نادرست این بوده که امیکرون شبیه یک سرماخوردگی ساده است و منجر به شدت بیماری و بستری نمی‌شود.

وی، راه عبور کم هزینه از این بحران را تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک استاندارد و پرهیز از حضور غیر ضروری در اجتماعات عنوان کرد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا نیز از شنبه نهم بهمن ماه در ساوه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: واکسن مورد تایید این گروه سنی واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک و مقدار و فاصله بین دو نوبت تزریق، مشابه افراد بزرگسال است و والدین می‌توانند از فردا جهت واکسیناسیون فرزندان خود به یکی از مراکز واکسیناسیون سطح شهر یا روستاهای تحت پوشش مراجعه کنند.

کریمی تصریح کرد: امکان کنترل واکسیناسیون و قرنطینه افراد در اپلیکیشن ماسک به ویژه ادارات و اصناف فراهم شده است و مردم، اصناف و مشاغل می‌توانند از طریق اپلیکیشن «ماسک»، از وضعیت واکسیناسیون یا قرنطینه افراد مطلع شوند.

وی گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا و در راستای اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند از امروز عموم مردم می‌توانند با استفاده از بارکد کارت ملی وضعیت واکسیناسیون و یا ابتلای افراد را مشاهده کنند.

نظر شما