شناسهٔ خبر: 52239081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: بومی‌گزینی اولویت حوزه بهداشت و درمان است

لاهیجان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای کل استان در نظر گرفته شود، گفت: بومی‌گزینی و استفاده از ظرفیت‌های محلی اولویت وزارت بهداشت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تقدیر فعالیت‌های کادر بهداشت و درمان گیلان، اظهار داشت: استان گیلان در مقابله با بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون جزو استان های موفق و پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی به این خاطر است که دولت به گزارشات اکتفا نمی‌کند، گفت: دولت امروز در کنار همه مشکلات، به همه مناطق کشور سفر می‌کند تا از نزدیک در جریان امورات قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منابع خدادادی و فرصت های ویژه استان گیلان اشاره کرد و گفت: تمهیدات دولت و کمک مردم می تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه باشد.

عین اللهی به اهمیت مشارکت خیرین و استفاده از این ظرفیت‌ها در بحث ساخت و تجهیز بیمارستانها اشاره کرد و گفت: هر قدمی که خیرین بردارند ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وی به لزوم توجه به توریسم درمانی اشاره کرد و گفت: توجه به این مساله علاوه بر تامین منابع مالی سرشار برای استان گیلان می‌تواند زمینه ساز معرفی توانمندی‌های بخش پزشکی استان باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان سیاهکل نباید دچار کمبود نیروی انسانی باشد، گفت: محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات در دستور کار قرار می گیرد.

عین اللهی به داشتن مدیریت جهادی در حوزه بهداشت و درمان برای رفع کمبود ها تاکید کرد و افزود: باید به امکانات بهداشت و درمان در مناطق کوهستانی و صعب العبور سیاهکل توجه ویژه ای داشت.

وی به تقویت شبکه ها، مراکز و خانه های بهداشت در شهرها و روستاها تاکید کرد و اذعان داشت: نباید روستایی را داشته باشیم که فاقد امکانات بهداشتی باشد.

گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای والامقام حمید احمدیان و بهمن قهرمانی، بازدید از بیمارستان غدیر سیاهکل، کمربندی خیام و محور سیاهکل به سراوان از دیگر برنامه های عین اللهی در سیاهکل بود.

شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان، هفت دهستان و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

نظر شما