شناسهٔ خبر: 52238634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان محیط زیست کشور به انزلی :

۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تالاب انزلی اختصاص یافت

سلاجقه از اختصاص اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تالاب انزلی خبر داد و گفت: در دولت پیشین برای تالاب بین المللی انزلی ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۱۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و تخصیص خواهدشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « علی سلاجقه» امروز(جمعه، ۸ بهمن) با حضور در شهرستان انزلی در قالب پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور و حضور در گیلان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهر و مردم انزلی را قهرمان نامیدند گفت: این قهرمانی باید در بخش های مختلف شهر دیده شود و پدیده های طبیعی تالاب و دریا برخی اوقات بعنوان توسعه های غیر برخوردار دیده می شوند و این امر  باعث شده که پدیده های الهی برای مردم تبدیل به مانع شوند و فکر کنند این دو نعمت بزرگ چندان بازدهی نداشته است اما با نگاه جامع به این شهرستان می توان با حفظ این دو نعمت طبیعی از آن برای خدمت مردم بهره گرفت.


معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ارتقا تالاب بعنوان یک تالاب بین المللی در دستور کار دولت قرار گرفت و در اختیار معاونت اول ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت افزود: تالاب بین المللی انزلی در تمامی ابعاد چه در صید و صیادی و مسائل مربوط به روستاهای واقع شده در حریم تالاب و آلاینده ها و مدیریت جامع آبخیرز مشرف به بندرانزلی به صورت جامع دیده می‌شود.

 
وی با اشاره به دیگر پروژه‌های انزلی اظهارکرد: در شهرستان بندرانزلی نیاز است اعتباری برای ورزشگاه تختی دیده شود تا به بهره برداری برسد که اختصاص پیدا خواهد کرد.

 
سلاجقه گفت: پروژه کنارگذر انزلی نیز در بازه 16 کیلومتری که وجود دارد در دستور کار دیده خواهد شد و به این ترتیب بار ترافیکی سنگینی از این خط ساحلی انزلی حذف می شود. 


وی به معضل تصفیه خانه‌ها در شهر رشت و انزلی پرداخت و گفت: این موضوع مورد رصد قرار گرفته و دو رودخانه ای که از شهر رشت می‌گذرد و وارد تالاب انزلی می شود مورد بررسی قرار گرفته اند و ما بعنوان محیط زیست از شهرداری‌های رشت و انزلی می‌خواهیم به تکالیفی که در این باره دارند، عمل کنند.

 
سلاجقه از منطقه آزاد انزلی خواست وظایف خود از نظر مسئولیت های اجتماعی در قبل شهر بندرانزلی و پنج روستایی که در مجاورت منطقه قرار گرفته اند را انجام دهند و گفت: مردم باید رفاه و آسایش حاصل را در زندگی خود مشاهده کنند و آثار آنرا در زندگی خود ببینند ‌نه آنکه مجموعه جایگزین شود و مردم دسترسی نداشته باشند، این مسله باید پیگیری شود و این در شورای عالی استان دیده و به سمع ریاست جمهور می‌رسد.


معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با خانواده های آسیب پذیر، با نمایندگان کارگران اصناف، هتلداران، صیادان، تولیدکنندگان و شوراها دیدار و به مشکلات آنها رسیدگی کرد. 


دیدار با خانواده شهید گچکار که در دی ماه سال ۶۰ از جهاد کشاورزی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد از برنامه های جانبی امروز رییس سازمان محیز زیست کشور بود.

پایان پیام/707

نظر شما