شناسهٔ خبر: 52238416 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تزریق دز سوم واکسن کرونا تأثیر بسزایی در کاهش عوارض اومیکرون دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دریافت دز سوم واکسن کرونا در کاهش عوارض اومیکرون بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - تقیلو گفت: بهترین تبلیغات برای نظام کار مسئولان، شاخص‌های فعالیت و فعالیت‌های جهادی که شکل می‌گیرد، است و امیدواریم با ورود نیرو‌های جهادی در حوزه بهداشت شاهد پیشرفت و ارتقای سلامت مردم باشیم.

او مز گوید: رضایت مردم از عملکرد ارائه شده رضایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک به دین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بحث سلامت خصوصیاتی دارد و اولویت‌ها ممکن است روزانه و ماهانه جابجا شوند، گفت: امر مهمی که در رابطه با مبارزه با کرونا وجود دارد، این است که نوع جدید ویروس کرونا، اومیکرون به سرعت در همه دنیا در حال انتشار بوده و وارد کشور و استان زنجان نیز شده که در همین راستا شاهد افزایش مبتلایان سرپایی به این سویه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سرعت انتشار سویه اومیکرون ۱۰ برابر انواع قبلی ویروس کرونا است، گفت: اشتباهی که مردم و مسئولان می‌توانند در رابطه با اومیکرون داشته باشند، این است که چون میزان فوتی یا بستری‌های اعلامی از رسانه ملی صفر یا ۱ و ۲ نفر است، مردم نیز تصور کنند که نوع جدید ویروس کرونا خطرناک نیست، در حالی که این سویه سرعت انتشار بالایی دارد و فعلاً در فاز سرپایی آن هستیم و طی دو یا سه هفته آیتده به فاز بستری نیز خواهیم رسید.

تقیلو می گوید: آنچه درباره پیشگیری مخصوصاً در کشور‌هایی که با سویه اومیکرون کرونا درگیر بوده اند، ثابت شد این است که مرحله سوم واکسیناسیون برای کاهش عوارض و نتایج اُمیکرون موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این استان در کل کشور رتبه اول در واکسیناسیون مرحله سوم را دارد، گفت: حداقل باید به ۸۰ درصد برسیم تا هزینه‌ها و انرژی که برای مبارزه با کروناگذاشته می‌شود کاهش یابد.

تقیلو می گوید: در رابطه با امیکرون همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تأکید می‌شود و شست‌وشوی دست و استفاده از مواد ضدعفونی در مراحل بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/م

نظر شما