شناسهٔ خبر: 52238227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ درصد شهرستانهای استان بوشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند

بوشهر- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه از زرد با خطر متوسط به نارنجی ۴۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر جعفر زارعی زاده روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش سامانه ماسک رنگ کرونایی شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان نیز از آبی کم خطر کرونایی به زرد با خطر متوسط تغییر یافته است.

وی بیان کرد: نقشه کرونایی استان بوشهر نشان می‌دهد تنها شهرستان‌های جم، دیلم و عسلویه همچنان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

زارعی زاده یادآور شد: از آخر مرداد ماه امسال روند کاهشی شیوع کرونا در استان بوشهر شروع شد به نحوی که تا نیمه دی ماه تمام ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی کم خطر قرار داشت و بسیاری از بخشها و اورژانس کووید بیمارستانهای استان به صورت نیمه فعال بود اما از نیمه دی هر هفته با افزایش موارد و به‌ نوعی با ۲ برابر شدن آمار روبرو هستیم و همین امر موجب تغییر رنگ کرونایی استان شده است.

وی بیان کرد: آمار مراجعان سرپایی و بستری‌های ناشی از کرونا در استان سیر افزایشی دارد و با توجه به قدرت سرایت بالای سوش جدید در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال قرار گرفتن استان در موج پنجم و ششم دور از انتظار نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص آخرین وضعیت پذیرش بیمار در اورژانس‌ بیمارستان‌ها گفت: اورژانس و بخش کووید بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر شب گذشته تکمیل شده و با هماهنگی انجام شده قرار بر این است که بخش کووید سایر بیمارستان‌های استان بار دیگر فعال و نسبت به پذیرش بیمار اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیر ویروس اُمیکرون شفاف نیست مردم از این فکر اشتباه که احتمال ابتلا و شیوع ویروس در فضای باز کمتر است پرهیز کنند تا بار دیگر تجربه تلخ تابستان گذشته تکرار نشود و شاهد فاجعه دیگری نباشیم.

زارعی زاده گفت: در زمان حاضر بهترین و مهمترین کار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اماکن سربسته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر مردم باید از حضور و برگزاری تجمع هایی که ضرورتی ندارند از جمله جشن‌ها و مراسم ترحیم پرهیز کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۶ بهمن ماه ۹۰ هزار و ۴۳۲ نفر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۳۶ نفر نیز براثر این ویروس در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما