شناسهٔ خبر: 52238107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور: گیلان پایلوت طرح تسهیلاتی فرزندآوری در کشور شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیگیری معاونت بانوان برای مشاغل شناور به‌منظور فرزندآوری گفت: طرح تسهیلاتی فرزندآوری باید به‌عنوان پایلوت در استان گیلان اجرایی شود تا از کهولت سن در گیلان جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، انسیه خزعلی صبح امروز در دیدار با اقشار زنان گیلان در سالن اجتماعات هلال‌احمر گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: به رسمیت شناختن وجود بانوان، توانمندی و ظرفیت‌ها از مواردی است که رئیس‌جمهور به این مسئله اعتقاد داشته و پیگیر آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه توانمندی‌های چندگانه بانوان یکی از مزیت‌های مهم آنان است، گفت: سلامت‌های اخلاقی در حوزه مدیریت از ویژگی‌های بارز مدیریتی بانوان است و باید موردتوجه قرار بگیرند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از موردتوجه قرار گرفتن بانوان در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: در حوزه استاندارد در کالاها، تولیدات و خدمات امیدواریم بتوانیم بازار خوبی را در سطح ملی و بین‌المللی به دست آوریم و بازارچه‌های دائمی، فصلی، مرزی و صادراتی ایجاد کرده تا مواردی که در داخل به اشباع رسیده در سطح بین‌الملل بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

خزعلی با تأکید بر شناسایی نیازها، سلیقه‌ها و تولیدات موردنیاز برای بازار بین‌الملل گفت: با پیگیری این امور به دنبال تسهیل در صادرات و تولیدات بازار بین‌الملل و صدور مجوزهای لازم برای بانوان کارآفرین هستیم.

وی بیمه بانوان خانه‌دار را از مسائلی دانست که سال‌ها مورد تأکید است و افزود: به دنبال این هستیم بیمه بانوان سرپرست خانوار را تا حدی پوشش دهیم و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیگیری معاونت بانوان برای مشاغل شناور به‌منظور فرزندآوری و خانه‌داری بیان کرد: جمعیت سالمند گیلان زنگ خطر است و باید شرایطی باشد که خانم‌ها علاوه بر کار اجتماعی به کار خانوادگی و فرزندآوری نیز بپردازند و این امر باید در گیلان بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

خزعلی با تأکید بر اجرایی شدن دورکاری برای بانوان گفت: این امر ممکن است تیغ دو لبه‌ای برای به‌کارگیری بانوان و استخدام آنان شود بنابراین باید این موارد را در نظر گرفته و با بررسی تمام جوانب این امر را عملیاتی کنیم.

وی با استقبال از طرح و تسهیلات فرزندآوری در گیلان بیان کرد: این طرح‌ها باید به‌عنوان پایلوت در استان گیلان اجرایی شود تا از کهولت سن در گیلان نیز جلوگیری شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بیشترین آسیب را در تغییرات اقلیمی می‌بینند، افزود: باید با برنامه‌ریزی لازم از کسب‌وکارهای خرد، تسهیلات کشاورزی و زیست‌محیطی زنان سرپرست خانوار حمایت کنیم و تا جایی که بتوانیم ضامن و وثیقه را برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار حذف خواهیم کرد.

خزعلی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از مسائل مهم استان دانست و تأکید کرد که دولت باید به‌طورجدی این موضوع را موردتوجه قرار دهد.

وی ایجاد مشوق‌های لازم، جلوگیری از صدمات خاص به زنان و خانواده و قانون‌های حمایتی را از دیگر موارد مورد تأکید برشمرد که به‌صورت جدی در حال پیگیری توسط امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مجوزهای کارآفرینی را از مشکلات جدی کارآفرینان برشمرد و گفت: تا جایی که شرایط و امکانات ما اجازه می‌دهد از این امور پیگیری و حمایت خواهیم کرد.

خزعلی همچنین از ارائه مشاوره رایگان پیش از ازدواج تا یک سال بعد از ازدواج نیز خبر داد که توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما