شناسهٔ خبر: 52237336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرقت بیشترین جرم رخ داده در زنجان است/ برخورد بدون اغماض با ناامن کنندگان جامعه

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیشترین پرونده‌های مطرح رسیدگی در دادسرا‌ها به آن اختصاص دارند و استان زنجان در جرم سرقت جایگاه 30 کشوری را دارد، اما در 10 جرم اول، سرقت رتبه نخست را دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: استان زنجان در ارتکاب جرم سرقت جایگاه 30 کشوری را دارد اما با این حال وضعیت سرقت در  استان  در 10 جرم اول، رتبه نخست است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان در این جلسه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در جلسه این هفته شورای عالی قضایی در  خصوص جرم سرقت گفت: عنوان اتهامی سرقت در صدر عناوین مجرمانه کشور قرار دارد و بیشترین پرونده‌های مطرح رسیدگی در دادسرا‌ها به آن اختصاص دارند و استان زنجان در جرم سرقت جایگاه 30 کشوری را دارد اما در 10 جرم اول، سرقت رتبه نخست را دارد.

وی تصریح کرد: در راستای امنیت بیشتر در استان، با سارقانی که موجبات ایجاد  نا امنی در جامعه و آزار مردم را فراهم آورند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

صادقی نیارکی افزود: به دادستان‌های حوزه‌های قضایی تأکید شده که با هماهنگی  نیروی انتظامی سارقینی که موجبات ایجاد ناامنی و آزار مردم را فراهم می‌آورند دستگیر و دادسراها بدون هرگونه اغماض و مماشات برخورد قاطع  کنند.
رئیس شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: بر اساس آمار موجود نسبت رشد جرم سرقت در استان زنجان در مقایسه با سایر استانها پایین است که  از جمله دلایل آن اقدامات پیشگیرانه و همکاری خوب نیروی انتظامی و دادسراها است که در این خصوص قضات دادسرا از مجازات‌های بازدارنده استفاده کنند.
صادقی نیارکی ادامه داد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شامل حال سارقین سابقه‌دار، باندی و شبکه‌ای نخواهد شد، بلکه با این مجرمین با شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/73005

نظر شما