شناسهٔ خبر: 52237235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش‌ها به صعود تیم ملی به جام جهانی در استان سمنان؛

یوزهای ایرانی بر قله افتخار ایستادند/ مسیر سریع رسیدن به قطر ۲۰۲۲

شاهرود - بسیاری از چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنرمندان استان سمنان در پی صعود تاریخی ایران به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش‌هایی را نشان دادند که در نوع خود قابل توجه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته یوزه‌ای ایرانی یک بار دیگر نشان دادند که بهترین تیم فوتبال آسیا هستند. تیم ملی ایران با رهبری اسکوچیچ توانست سریع‌ترین مسیر صعود را آنگونه بپیماید که حتی رقبا هم لب به تشویق و تحسین این تیم یک دست باز کنند.

۱۲ گل زده و دو گل خورده بدون باخت بالاتر از کره جنوبی با تمام ستاره‌های بین‌المللی اش مثل سون هیونگ مین وینگر تیم تاتنهام انگلستان و خیلی زودتر از تیم‌های مدعی مانند ژاپن، عربستان و استرالیا، گوشه‌ای از شاهکار تیم اسکوچیچ است تیمی که یک دست است تیمی که می‌داند چه می‌خواهد تیمی که پایه‌هایش را کی روش نهاد و اسکوچیچ آن را مرمت کرد و امروز این نهال دیروز و درخت امروز میوه داده است.

تیمی شایسته صعود

در کنار این رویداد اما اتفاق خوبی هم که برای تیم رخ داده این است که توانسته با سیستم‌های مختلف بازی کند و نشان دهد که سیالیت خوبی نیز در تاکتیک و ترکیب آن با تکنیک دارد بازی با دو وینگر چپ و راست و بازی گرفتن از طارمی یا انصاری فرد در وسط، بازی کردن با یک هافبک دفاعی، گاهی دو هافبک دفاعی، قرار دادن همزمان قدوس و امیری و جهانبخش و قلی زاده در یک لاین آپ و… همگی بخشی از توان تاکتیکی این تیم هستند که امروز مسافر قطر شده است.

در حال و هوای تیم ملی که بگذریم از روز گذشته استان سمنان هم صحنه واکنش‌ها و شادی‌های فراوان برای این صعود است. شب گذشته مردم در خیابان‌های سمنان، دامغان و شاهرود به جشن پرداختند و پرچم ایران بر دستان مردم این استان قرار داشت برخی مغازه‌ها اقدام به پخش موسیقی‌های مرتبط با حال و هوای تیم ملی کردند و خودروها با بوق زدن نشان دادند که در این شادی سهیم هستند.

استاندار سمنان تبریک گفت

در کنار دنیای واقعی در فضای مجازی هم جشن بزرگ صعود برقرار بود بسیاری پروفایل‌های مجازی شأن را به شکل پرچم ایران درآوردند و بسیاری مقامات استانی و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و هنری و… به این صعود واکنش نشان دادند.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی نوشت: در آستانه سالگرد پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و چهل و سومین سال یاد درخشش خورشید انقلاب، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان به بازی‌های جام جهانی قطر، موجی از شور، شادی و نشاط را به دل‌های ایرانیان سرافراز هدیه نمود و بار دیگر لبخند رضایت و شوق را بر لب‌های هم وطنانمان پیشکش کرد.‌

هاشمی در پیام خود تاکید کرد: اینجانب این موفقیت بزرگ و افتخار کسب شده را به پیشگاه ملت قهرمان ایران و بویژه به مردم شریف استان سمنان تبریک و تهنیت عرض نموده و با قدرشناسی از ورزشکاران عزیز تیم ملی، مربیان و سرپرستان، برای تمامی مردم میهن عزیزمان و هواداران این تیم پر افتخار، آرزوی توفیق و شادی مزید داشته و امیدوارم موفقیت این ورزشکاران در بازی‌های جام جهانی قطر، بار دیگر پیام‌آور شادی و نشاط برای آحاد مردم ایران اسلامی باشد.

تبریک نماینده دامغان

علیزاده برمی نماینده دامغان هم با صدور پیامی این صعود را تبریک گفت و نوشت: صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی، سبب خوشحالی مردم عزیز ایران شد. اینجانب ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی بیش از پیش برای جوانان با انگیزه، پرتلاش و غیور تیم ملی کشورمان به این عزیزان عرض می‌کنم این پیروزی آغاز راه است. شما پیرو قهرمانی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستید که الگوی قهرمانان و آزادگان جهان است و نماینده ملتی هستید که این‌همه حماسه‌ها را آفریده است و باید از هم‌اکنون به فکر سکوهای قهرمانی جام جهانی فوتبال باشید.

هیئت ورزش‌های همگانی استان سمنان در پی راهیابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ پیامی صادر کرد که به این شرح است: صعود مقتدرانه و دلنشین به جام جهانی فوتبال، پایان بخش اول مأموریتی دشوار و آغازگر مسیری جدید در روند رو به رشد فوتبال ملی ایران است این پیروزی را که با تلاش خستگی ناپذیر و غیرت و هوشمندی جوانان عزیز و برومندان تیم ملی ایران به دست آمد و زمینه شادمانی و سرور و نشاط عمومی در جامعه گردید را به ملت بزرگ ایران اسلامی، خانواده بزرگ ورزش کشور و استان و به ویژه اعضای تیم ملی ایران صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

هیئت‌های ورزشی نیز با صدور پیامی این صعود را تبریک گفتند همچنین روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز هر یک با صدور پیامی به خصوص در فضای مجازی صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک گفتند تا نشان دهند امروز فروتبال نه تنها یک ورزش بلکه یک پدیده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در مجموع یک پدیده برای نشاط اجتماعی است.

نظر شما