شناسهٔ خبر: 52237088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت تمام قد رئیس اتاق اصناف از میدان میوه یاسوج/ آسیب دیدگی 7 هزار واحد صنفی در کرونا

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌‌اندازی میدان میوه را در یاسوج ضرورتی غیرقابل انکار و رافع بسیاری از مشکلات دانست.

صاحب‌خبر -

علی ارشدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مشکلات پیش رو و همچنین به عملکرد اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: قبل از هر چیز باید به میدان میوه و تره بار یاسوج اشاره کنم که بعد از سالها در مرکز استان راه اندازی شده و همه باید برای ادامه فعالیت آن در کنار میدان میوه و تره بار باشیم.

وی گفت: هر چند برخی دستگاه‌ها بدون هماهنگی با اتاق اصناف عمل کردند که از رهگذر آن مشکلاتی برای میدان‌ میوه به وجود آمد اما اکنون باید تنها به دنبال رفع مشکلات باشیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه میدان میوه و تره‌بار یک ظرفیت و فرصت برای شهر یاسوج به شمار می رود گفت: از یک طرف مشکلات مربوط به قیمت را برطرف کرده و از سوی دیگر باغداران ما دیگر به مانند گذشته دچار مشکل نمی‌شوند و سودجویان و دلالان دسترنج آنها را به یغما نخواهند برد و می توانیم میوه های استراتژیک خود مثل انگور و سیب سایر محصولات استان را در میدان میوه به فروش برسانیم در حالی که انگور ما را به فرض مثال به نام شهری دیگر در استان فارس به خورد مردم می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از دستگاه ها تنها در خصوص میدان میوه و تره بار شعار داده و شعاری عمل کرده‌اند یادآور شد: آنها از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده و حمایتی از میدان میوه نشده است.

ارشدی به بازدیدی که از میدان میوه و تره بار یاسوج به همراه برخی دستگاه ها و بسیج اصناف صورت گرفت اشاره کرد و گفت: از استانداری و همچنین شهرداری و برخی دستگاه‌های دیگر که در این زمینه حمایت کردند تقدیر به عمل می‌آید میدان میوه شهر یاسوج ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌تواند در سال‌های آینده ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر را اشتغال زایی کرد.

وی تاکید کرد: از دستگاه‌های استانی می‌خواهیم که از مشکلات میدان میوه و تره بار غافل نباشند تا برای ادامه کار خود دچار مشکل نشود.

ارشدی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص آموزش اصناف استان یادآور شد: با همکاری بسیج اصناف حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی برنامه های آموزشی به صورت هفته‌ای دو بار در اتاق برگزار می‌شود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۵۳۹ نفر از کسبه دوره آموزشی را در زمینه‌های مختلف به اتمام رسانده‌اند همچنین تمام فضاها و امکانات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر کلاس های آموزشی فراهم کرده‌ایم تا سطح ارتقای کیفیت کار بازاریان با آموزش های خوب ما بالاتر برود.

ارشدی به موضوع دیگر در خصوص نصب برچسب کالاها اشاره کرد و گفت: وقتی که برچسب قیمت  تولید کننده روی کالا نصب شود هر چند ممکن است مشکلات ما چند برابر گردد اما کاملاً به نفع مصرف کننده خواهد بود که امیدواریم دولت این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

ارشدی در ادامه اظهارات خود به یک موضوع دیگر در خصوص ضرر و زیان های اصناف استان در کرونا اشاره کرد و گفت در کل استان 33 هزار صنت داریم که ۱۱ هزار مورد آن مربوط به مرکز استان و شهر یاسوج بوده که از این میان 7 هزار صنف دچار ضرر و زیان های زیادی شده و برخی از آنها ورشکسته و بخشی دیگر با جمع‌آوری صنف خود از بازار کنار رفتند که می توان به صنف رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها و تالارهای پذیرایی اشاره کرد که در دوران کرونایی آسیب‌های جدی دیدند و به فراخور حال خود دچار ضربات سنگینی در دوره سخت کرونایی شدند.

وی گفت: هر چند وعده های فراوانی در خصوص مالیات و حامل‌های انرژی به آنها داده شده اما تاکنون اقدام آنچنانی صورت نگرفته که باید برای کمک به آنها و جلوگیری از فشارهای مالی و ورشکستگی هرچه بیشتر ورود پیدا کرد.

ارشدی در ادامه به یک موضوع دیگر در خصوص مالیات اشاره کرد و گفت: کسانی که در مغازه ها و واحدهای صنفی  خود دستگاه‌های کارتخوان دارند از این پس می‌باید دستگاه‌های کارتخوان ‌به پرونده مالیاتی آنها متصل شود چرا که در غیر اینصورت دستگاه‌های کارتخوان قطع خواهد شد و اشکالات زیادی در بخش بازار به وجود می آید.

وی با بیان این که فرارهای مالیاتی ضربات سنگینی بر پیکره اقتصاد وارد کرده است گفت: اگر واحدهای صنفی از کارت خوان‌های غیر مرتبط استفاده کنند در صورت هرگونه تراکنشی که بالاتر از حد مشخص باشد برای آنها نیز مشکل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما