شناسهٔ خبر: 52236736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شرط عجیب و سیاسی آذربایجان برای کشتی‌گیران ارمنی!

در صورتی که مشخص شود یکی از آن‌ها به طور غیرقانونی به قره باغ رفته است، نمی‌توانند در باکو حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

جمهوری آذربایجان اعلام کرد کشتی‌گیرانی که به طور غیرقانونی به قره باغ رفتند نمی‌توانند در جام جهانی باکو حضور داشته باشند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از اسپورتال، اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را که در روزهای ۵ تا ۶ نوامبر برگزار می‌شود به باکو اعطا کرد. برترین تیم‌های کشتی آزاد جهان قرار است در این رویداد حضور داشته باشند. 

فدراسیون کشتی آذربایجان اعلام کرد که آماده پذیرایی از کشتی‌گیران ارمنی در جام جهانی باکو است.

در بیانیه این فدراسیون آمده است: ورزشکاران ارمنی به باکو آمدند. کافی است اولین بازی‌های اروپایی در سال ۲۰۱۵ را یادآوری کنیم. علاوه بر این، آن‌ها در سال ۲۰۰۷ برای شرکت در مسابقات جهانی کشتی به باکو آمدند. پس برای ما مشکلی نیست. ما امنیت همه شرکت کنندگان در مسابقات را تضمین می‌کنیم.

سرخان مصلی، رییس ستاد خبری فدراسیون ملی گفت: در صورتی که مشخص شود یکی از آن‌ها به طور غیرقانونی به قره باغ رفته است، نمی‌توانند در باکو حضور داشته باشند. در این صورت به اتحادیه جهانی کشتی اعلام می‌کنیم که چنین ورزشکارانی نمی‌توانند به باکو بیایند.

شایان ذکر است که تیم کشتی فرنگی ارمنستان آخرین‌بار در سال ۲۰۱۳ در جام جهانی حضور داشت و سپس هشت تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را پیدا کردند. شانس صعود تیم ملی ارمنستان اکنون ناچیز است اما ممکن است تعدادی از نمایندگان این کشور در ترکیب جهانی قرار بگیرند.

نظر شما