شناسهٔ خبر: 52236562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمپ ۵۰۰ نفری ماده ۱۶ تا پایان سال در قزوین احداث و راه‌اندازی می‌شود

قزوین - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: کمپ ۵۰۰ نفری ماده ۱۶ با هدف نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان سال در قزوین احداث و راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز احداث کمپ ماده ۱۶ در استان قزوین برای یک هزار معتاد صادر شده است، اما در فاز اول قصد داریم تا شب عید کمپ ۵۰۰ نفری را احداث و راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ در استان قزوین یکی از مطالبات جدی دستگاه‌های متولی در حوزه مبارزه با اعتیاد محسوب می‌شود که به تازگی چند مکان را در استان شناسایی کرده‌ایم و قرار است با احداث سوله بتوانیم به این هدف مهم دست یابیم.

رحمانی با بیان اینکه اجرای کمپ ماده ۱۶ در پادگان آموزشی قدس آبیک منتفی شده است، گفت: ابتدا قرار بود کمپ ماده ۱۶ در پادگان آموزشی قدس اتفاق بیافتد که این موضوع با توجه به راه اندازی چندین کمپ توسط سپاه پلاسداران انقلابی اسلامی در نقاط مختلف کشور برای استان قزوین منتفی شد.

این مسؤول با بیان اینکه از چندسال گذشته تاکنون معتادان متجاهر استان قزوین در کمپ‌های ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند، گفت: با توجه به نبود کمپ ماده ۱۶ در این استان، تاکنون تمامی معتادان متجاهر بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در کمپ‌های ماده ۱۵ نگهداری می‌شدند که علاوه بر هزینه نگهداری، به دلیل خصوصی بودن این کمپ‌ها نمی‌توان به درستی ساماندهی صحیح و برنامه‌های ترک اعتیاد را اجرایی ساخت. 

رحمانی تصریح کرد: برای نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۵ از ابتدای سال جاری تاکنون یک ملیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که اگر کمپ ماده ۱۶ وجود داشت، به راحتی می‌شد این هزینه‌ها را به نحو بهتری عملیاتی کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با توجه به تاثیر معتادان متجاهر در افزایش سرقت‌های خرد اظهار داشت: به لحاظ اهمیت آسیب‌های اجتماعی در استان و اینکه مردم انتظار دارند تا در این رابطه اقدامات موثری صورت پذیرد، کمپ ماده ۱۶ می تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کند.

نظر شما