شناسهٔ خبر: 52235805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فدراسیون بدمینتون برای ارتقای جایگاه به افزایش بودجه نیازمند است

سمنان- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: تخصیص اعتبار لازم برای برگزاری اردوها و ارائه تجهیزات لازم به هیات‌های بدمینتون سراسر کشور، جایگاه این رشته ورزشی را ارتقا می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

فریبا مددی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی بدمینتون زنان ایران در دامغان افزود: برگزاری اردوها، در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات سالن های ورزشی، تجهیز سالن های اختصاصی در استان ها، اعزام بازیکنان به مسابقات برون مرزی، بین المللی و حضور در کمپ های تمرینی برون مرزی، نیازمند بودجه بیشتر است و امیدواریم با اعتبار لازم شاهد درخشش بازیکنان در این رشته ورزشی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات فدراسیون بدمینتون، رعایت عدالت جنسیتی است که همه برنامه ها برای دختران و پسران با رعایت عدالت برای همه گروه‌های سنی برگزار می‌شود. 

مددی اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر با توجه به شرایط ناشی از کرونا، بسیاری از مسابقات ملی و بین المللی برگزار نشده است و در ماه‌های آینده، در صورت پیش‌بینی مسابقات در تقویم جهانی، بازیکنان در بخش های جوانان و بزرگسالان اعزام می‌شوند.

فدراسیون بدمینتون برای ارتقای جایگاه به افزایش بودجه نیازمند است حضور نایب رییس فدراسیون بدمینتون در اردوی تیم ملی بدمینتون بزرگسالان بانوان در دامغان 

بازیکنان باانگیزه بدمینتون در کمیته استعدادیابی کشف می‌شوند

مددی با اشاره به اینکه کمیته استعدادیابی در فدراسیون بدمینتون از سال ۸۸ کار خود را آغاز کرده است، افزود: کمیته استعدادیابی بدمینتون، با حضور مربیان تیم های ملی و مربیان استانی برجسته فعالیت دارد و هر ساله با فراخوان استعدادیابی در سطح استان، منطقه و کشور، بازیکنان مستعد بسیاری شناسایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از نتایج این کمیته استعدادیابی، کشف ثریا آقایی در یکی از فراخوان ها بود که توانست به عنوان نخستین بانوی ایرانی رشته بدمینتون، به بازی‌های المپیک توکیو راه یافته و پیروزی کسب کند. 

مددی تصریح کرد: تعدادی از مربیان تیم ملی و مربیان کمیته استعدادیابی، جهت افزایش تجربه و ارتقا سطح علمی و فنی، سال گذشته به کمپ های تمرینی مالزی زیرنظر کمیته استعدادیابی کنفدراسیون آسیا اعزام شدند. 

نایب رییس فدراسیون بدمینتون گفت: مسابقات بین المللی جوانان ایران با حضور تیم های قدرتمند جهان، ۱۸ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در سی امین دوره مسابقات بین المللی فجر در شیراز برگزار و کشورهای اندونزی، مالزی و هندوستان با نفرات اصلی خود در این مسابقات حاضر می شوند.

به‌ گزارش ایرنا، فریبا مددی نایب رییس فدراسیون بدمینتون کشور، شامگاه پنجشنبه در اردوی تمرینی تیم ملی بدمینتون بزرگسالان بانوان در سالن سلمان فارسی دانشگاه دامغان حضور یافت و با ملی پوشان دیدار کرد.

اردوی تمرینی ۱۶ نفره تیم ملی بدمینتون بزرگسالان بانوان از یکم تا ۱۱ بهمن ماه برای کسب آمادگی حضور در رقابت های بین المللی، در سالن ورزشی دانشگاه دامغان در حال برگزاری است.

نظر شما