شناسهٔ خبر: 52235804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد حامیان دانشگاه کردستان ۴۷۸ عضو دارد

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان گفت: بنیاد حامیان این دانشگاه ۴۷۸ عضو شامل اعضای افتخاری، حامیان مادی و معنوی متشکل از همه اقشار و طبقات مختلف اجتماعی دارد.

صاحب‌خبر -

امیر رشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه کردستان یکی از تجارب و الگوهای موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در توسعه همکاری با جامعه و صنعت است.

وی افزود: اساسنامه این بنیاد که  ۱۷ بهمن سال ۱۳۹۸ تشکیل شده است بر اساس آیین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد تهیه شده است و مشتمل بر سه فصل، ۴۸ ماده و ۴۳ تبصره است که به تصویب هیات موسس و هیات امنای دانشگاه کردستان رسیده است.

مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان با بیان اینکه مراحل ثبت بنیاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد در استانداری کردستان در حال انجام است، افزود: بنیاد حامیان دانشگاه کردستان نشانگر تلاش جدی این دانشگاه  برای ایجاد عدالت اجتماعی و تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه جامعه محور است.  

رشیدی تاکید کرد: فلسفه این بنیاد بر این اساس قرار گرفته است که مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان کردستان توسط اعضای بنیاد در مجمع عمومی بنیاد مطرح و توسط دانشگاه دسته‌بندی و اولویت بندی شوند.  

وی افزود: دانشگاه کردستان به عنوان یک دانشگاه جامعه محور خود را متعهد می‌داند سیاست‌های آموزشی و پژوهشی خود را  بر حل مشکلات اولویت‌دار مناطق کردنشین منطبق کرده و همچنین کمک‌های حامیان دانشگاه و خیرین، با نظارت مستقیم بنیاد هزینه شود.  

مدیر مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه بنیاد حامیان دانشگاه کردستان زندگی نامه خیرین و حامیان دانشگاه را بر روی وب سایت دانشگاه قرار داده است، گفت: مجمع عمومی بنیاد حامیان می‌تواند برای ترویج الگوسازی و فرهنگ سپاسگزاری مکان هایی را در داخل دانشگاه به نام پیشگامان گمنام توسعه نامگذاری کند.  

رشیدی همکاری اعضای بنیاد حامیان را در تدوین برنامه‌های آموزشی، جهت دهی به اجرای پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی تقاضا محور و عملیاتی نمودن شیوه نامه کارآموزی دانشجویان بسیار ضروری دانست و از قرار گرفتن بنیاد حامیان دانشگاه کردستان در شبکه بنیادهای حامیان آموزش عالی در ایران ابراز خرسندی کرد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما