شناسهٔ خبر: 52235678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکل زمین و مسکن سرخه با حرف برطرف نمی‌شود

گروه استان‌ها- حل مشکل مسکن یکی از دغدغه‌های دولت و نمایندگان مجلس است و تصویب قانون جهش تولید در حوزه مسکن نشانه این مهم و گامی برای خانه‌دار شدن مردم جامعه است، اما این مشکل با حرف و وعده برطرف نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخه، پس از ابلاغ قانون اقدامات لازم برای تأمین زمین برای اجرای طرح جهش مسکن در استان سمنان آغاز شد و تأمین زمین از طریق تغییر کاربری، شناسایی زمین‌های دولتی و انفال پیگیری شد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این زمینه اظهار داشت: 450 هکتار زمین در قالب الحاق و تغییر کاربری در 21 شهر استان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن آماده‌سازی شد که از این منظر در سطح کشور جز استان‌های برتر قرار داشته و در صورت اعلام قرارداد و نقشه تیپ واگذاری، آماده آغاز عملیات اجرایی هستیم.

وی با بیان اینکه سمنان دومین استان در عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن است از فرمانداران خواست تا اجرای این طرح را به صورت جدی پیگیری کنند.

فعالان بازار مسکن در استان سمنان نیز مهم‌ترین اثر قانون جهش تولید مسکن را ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و در نتیجه مهار افزایش قیمت می‌دانند.

اما موضوعی که در این میان وجود دارد این است که شهر سرخه تنها شهری است که در استان سمنان مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح جهش مسکن آن رفع نشده است و این مسئله گلایه‌مندی شهروندان سرخه‌ای را به دنبال داشته است.

یکی از شهروندان سرخه عنوان کرد: مردم شهرستان سرخه به‌ویژه جوانان سال‌هاست که مشکل زمین و مسکن را فریاد می‌زنند، کمیته مردمی حل مشکل زمین تشکیل و انصافاً پیگیری‌های زیادی تاکنون انجام داده است و شورای شهر و شهرداری و شرکت سورسامان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه تاکنون مشکل زمین حل نشده و به نظرمی رسد عزم و اراده جدی از سوی مسئولان استانی جهت حل این مشکل وجود ندارد و فقط حرف می‌زنند و وعده بی‌عمل می‌دهند و اگر این روند ادامه داشته باشد این مشکل هرگز رفع نخواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان این شهر نیز عنوان کرد: با توجه به رفع نشدن مشکل تأمین زمین در سرخه و به دنبال آن درج نشدن نام سرخه در سامانه جهش تولید مسکن باید شاهد کوچ اجباری صدها نفر از همشهریان وهموطنان ساکن سرخه به شهرهای سمنان و درجزین خواهیم بود.

وی ادامه داد: متأسفانه هیچ اقدام عملی انجام نشده و در این مدت شاهد بودیم که تعداد زیادی در شهرهای دیگر ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الله کرمانی، سرپرست فرمانداری سرخه در این زمینه گفت: 7/8 دهم هکتار از مشکل زمین سرخه حل شده و بقیه هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این 7/8 دهم هکتار زمین از زمین‌های متعلق به شرکت سور سامان سرخه است که یک قسمت از زمین‌هاست و چهار قسمت دیگر هم باقی مانده که در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

سرپرست فرمانداری سرخه تصریح کرد: حدود 580 واحد مسکونی سهم سرخه است که در این 4 سال این تعداد مسکن ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام تا 21 بهمن ادامه دارد و مردم باید وارد سامانه جهش تولید مسکن شده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند تا پس از ثبت‌نام دیگر اقدامات مورد نیاز اجرایی شود.

حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در گفت و گویی که خبرنگار تسنیم اواخر آبان ماه با وی داشته است، اظهار کرده بود: در حال پیگیری رفع مشکل و تأمین زمین برای طرح جهش مسکن در شهرستان سرخه هستیم و با دستور وزیر راه و شهرسازی و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن تلاش می‌شود تا هر چه زودتر زمین لازم برای اجرای طرح تأمین‌شده تا بتوانیم جوابگوی مردم که پیگیری زیادی برای خانه‌دار شدن هستند باشیم.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما