شناسهٔ خبر: 52235556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازرس کل استان قزوین: سهمیه گاز نیروگاه برق شهیدرجایی باید افزایش یابد

گروه استان‌ها- بازرس کل قضایی استان قزوین گفت: برای حل مشکل آلایندگی نیروگاه شهیدرجایی باید سهمیه گاز آن را بیشتر کنند و خود مدیریت نیروگاه در این حوزه بحث و مخالفتی ندارد.

صاحب‌خبر -

عبدالله آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی نیروگاه تولید برق شهید رجایی اظهار داشت: متأسفانه هر سال این مشکل در فصل زمستان تکرار می‌شود و فقط بحث امسال نیست. یعنی ممکن است بعد از گذشتن یکی 2 ماه این مشکل حل شود، ولی مساله اینجاست که در زمستان سال بعد باز با این مشکل مواجه می‌شویم و باید این موضوع را باید تعیین تکلیف کنیم.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل باید سهمیه گاز آن را بیشتر کنند و خود مدیریت مدیریت نیروگاه شهیدرجایی در این حوزه مخالفتی ندارد؛ چرا که هر چقدر از گاز استفاده نکند، هزینه تولید برق در آن بالاتر می‌‌رود. البته به تازگی این موضوع در رسانه‌ها مطرح شد که دولت باید در بحث گاز به نیروگاه‌ها بیشتر کمک کند.

آقاعلیخانی با بیان اینکه مدیران نیروگاه تمایل زیادی دارند که از گاز به جای مازوت (نفت کوره) استفاده کنند، ادامه داد: اما اینجا بحث استانی نیست و موضوع افزایش سهمیه گاز ملی است و باید در تهران برای آن تصمیم بگیرند. چون اصولاً سوخت پایه این نیروگاه گاز است، بنابراین ما به عنوان سازمان بازرسی، استاندار و نمایندگان مجلس باید افزایش سهمیه گاز نیروگاه شهیدرجایی را پیگیری کنیم.

وی یکی از عوامل مشکل آلودگی هوا در محدوده آبیک را عدم استفاده از گاز در نیروگاه حرارتی شهیدرجایی دانست و یادآور شد: دلیل سرکشی ما به نیروگاه شهیدرجایی هم این بود که بفهمیم نقش استان در ایجاد این آلودگی چقدر است؟ آیا استان و مدیریت نیروگاه کوتاهی می‌کنند یا نمی‌کنند؟ تا ابتدا تکلیفمان با مدیران استان قزوین مشخص شود و مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

ارسال گزارش آلایندگی نیروگاه شهید رجایی به سازمان بازرسی کل کشور

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه سازمان بازرسی جداگانه موضوع آلایندگی نیروگاه را پیگیری می‌کند، گفت: در این حوزه 2 گزارش از مدیریت نیروگاه و سازمان حفاظت از محیط زیست خواستیم و اگر این گزارش‌ها به دست ما برسند، برآیند آنها را برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال می‌کنیم تا اگر لازم شد خود سازمان این گزارش را به هیئت دولت ارسال کند.

آقاعلیخانی افزود: اما در مرحله بعد برای پیگیری موضوع باید به سراغ مرکز دیسپاچینگ ملی گاز در تهران برویم که نتیجه گرفتن در این حوزه نیاز به یک عزم همگانی در مجموعه مدیران و نمایندگان استان و یک هماهنگی استانی دارد.

انتهای پیام/ی

نظر شما