شناسهٔ خبر: 52235390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید

یک روانپزشک گفت: افسردگی بعد از زایمان می‌تواند برای مادر و کودک خطرناک باشد، در صورت مشاهده نشانه‌های این افسردگی باید حتما به روانپزشک مراجعه شود.

صاحب‌خبر -

حمید یوسفی در گفت‌وگو میزان در خصوص افسردگی بعد از زایمان گفت: این نوع افسردگی در خانم‌ها بسیار شایع است و مادران بعد از زایمان به دلیل شرایط جدیدی که با آن رو به رو هستند و مسئولیتی که به وظایف آن‌ها اضافه شده دچار یک نوع غم می‌شوند و افسردگی بعد از زایمان حالت شدیدتر اختلالات حزنی است که فرد دچار آن شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه دلیل این عارضه مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد افسردگی بعد از زایمان به سبب مسئولیت جدید، تغییرات هورمونی و تغییرات فیزیکی بدن بروز پیدا کند، ادامه داد: شناخت این نوع افسردگی و توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این نوع افسردگی باید جدی گرفته شود و اگر این افسردگی طولانی مدت شود سبب آسیب به مادر و کودک می‌شود و از این رو حتما احتیاج به مراقبت‌های روانشناختی است.

این روانپزشک با بیان اینکه نوع شدید افسردگی بعد از زایمان می‌تواند برای مادر و کودک خطرناک باشد، افزود: شناخت علائم این نوع افسردگی مهم است و در صورت مشاهده نشانه‌های افسردگی در مادرانی که تازه زایمان کرده اند حتما باید به روانپزشک مراجعه شود تا این عارضه هر چه زودتر بهبود یابد و سبب بروز مشکل برای مادر و کودک نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما