شناسهٔ خبر: 52235384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحویل کمک های نظامی آمریکا به اوکراین

کاردار آمریکا در کی یف از تحویل محموله های نظامی به اوکراین برای مقابله با تهدیدات روسیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - آمریکا کمک‌های نظامی خود را به اوکراین تحویل داد.

به نقل از سی ان ان، کریستینا کِوی اِن، کاردار آمریکا در اوکراین با اعلام این خبر گفت: "در سال ۲۰۲۱، در بخش امنیتی ما کمک‌هایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه کردیم. از سال ۲۰۱۴ میلادی، این رقم به طور مرتب درحال افزایش است و انتقالِ کمکی که شب گذشته شاهد آن بودیم همچنان ادامه خواهد یافت. "

 کاردار آمریکا در کی یف تصریح کرد:" شب گذشته ما شاهد انتقال ۳۰۰ موشک ضد تانک، ۸۰۰ موشک سنگرشکن و ۲۵۰ هزار گلوله تانک بودیم. تجهیزاتی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است را می‌توان فورا در مناطق مرزی مستقر کرد و در صورت تهاجم روسیه، اوکراین آماده دفاع است. زمانی که آن‌ها در حال مبارزه هستند، آمریکا و متحدان اروپایی ما به آن‌ها کمک خواهند کرد. "

وی با هشدار به مسکو درباره تبعات حمله به اوکراین ادامه داد:" تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بسیار شدید خواهند بود و بهای مالی سنگینی برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت. "

در حال حاضر آمریکا و ناتو، در ارتباط با مواضع و خواسته هایشان، موارد مکتوب خود مرتبط با چشم انداز طولانی مدت پیوستن اوکراین به ناتو را در اختیار کرملین قرار داده و اعلام کرده اند این تصمیمی است که به ناتو و اوکراین مربوط می‌شود نه روسیه. این موضوع همچنین در ارتباط با چشم انداز گسترده‌تر، مرتبط با وضعیت امنیتی برای اروپای غربی، شامل کشور‌های عضو و غیر عضو ناتو است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما